Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vizualno/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj (CROSBI ID 157050)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Turković, Vera Vizualno/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj // Politička misao : Croatian political science review, 46 (2009), 1; 114-135

Podaci o odgovornosti

Turković, Vera

hrvatski

Vizualno/likovna (ne)pismenost političkih stranaka u Hrvatskoj

Autorica u ovom radu procjenjuje razinu likovno/vizualne pismenosti hrvatskih političara na temelju analize vizualne građe kojom su se služile političke stranke u predizbornoj kampanji krajem 2007.g. Metodom analize sadržaja, uz pomoć studenata Akademije likovnih umjetnosti kao politički neovisnih likovnih eksperata/evaluatora, istražuje likovnu kvalitetu političke poruke, njezinu simboličku i komunikacijsku vrijednost, te estetsku i etičku vrijednost na primjerima plakata, oglasa, reklamnih spotova i drugih proizvoda. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da naša politička javnost uglavnom prepoznaje moć slike u kontekstu današnjeg vizualno orijentiranog društva i da pokušava koristiti likovno/vizualne efekte u komunikaciji s potencijalnim biračima kako bi utjecala na njihove stavove. Nažalost, razina ove komunikacije je vrlo niska i svodi se pretežno na negativno komparativno oglašavanje što se u svijetu pokazalo kontraproduktivnim jer vodi stvaranju nepovjerenja i sumnje javnosti u mogućnosti i sposobnosti političara za rješavanje društvenih problema. Vizualna retorika u politici zahtijeva umijeće diskursa koje će proizvesti neki specifičan učinak na ciljnu skupinu, a to dalje podrazumijeva visoku razinu likovno/vizualne pismenosti kako političara samih tako i profesionalaca na koje se oslanjaju.

vizualna pismenost ; likovna pismenost ; političko oglašavanje ; politička kampanja ; političko nagovaranje ; negativno komparativno oglašavanje ; politički plakat

Rad je preveden i na engleski jezik

engleski

Visual (Il)literacy of political parties in Croatia

nije evidentirano

visual literacy ; political advertising ; political campaign ; political persuasion ; negative comparative advertising ; political poster

nije evidentirano

Podaci o izdanju

46 (1)

2009.

114-135

objavljeno

0032-3241

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice