Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 436336

Školsko i razredno ozračje i učeničko (ne)zadovoljstvo školom


Šakić, Marija; Raboteg-Šarić, Zora
Školsko i razredno ozračje i učeničko (ne)zadovoljstvo školom // The 3rd International Conference on Advanced and Systematic Research - ECNSI 2009. Book of abstracts / Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka (ur.).
Zagreb - Zadar: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 49-50 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Školsko i razredno ozračje i učeničko (ne)zadovoljstvo školom
(School and classroom climate and student (dis)satisfaction with school)

Autori
Šakić, Marija ; Raboteg-Šarić, Zora

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
The 3rd International Conference on Advanced and Systematic Research - ECNSI 2009. Book of abstracts / Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka - Zagreb - Zadar : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 49-50

ISBN
978-953-7210-25-0

Skup
The 3rd International Conference on Advanced and Systematic Research - ECNSI 2009., The 1st Scientific research symposium: Positive psychology in education

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12-14.11.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Zadovoljstvo školom; negativni osjećaji prema školi; školska klima; podrška nastavnika; pristupi u nastavi
(Satisfaction with school; negative feelings towards school; school climate; support from teachers; teaching methods)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati odnos školske klime, podrške nastavnika, percepcije strogosti i pravednosti nastavnika u ocjenjivanju i zastupljenosti suvremenih pristupa u nastavi sa učeničkim zadovoljstvom školom i negativnim osjećajima prema školi. U istraživanju je sudjelovalo 4999 učenika viših razreda (5. do 8.) iz 49 hrvatskih osnovnih škola. Sudionici su popunjavali skale za samoprocjenu općeg zadovoljstva školom, negativnih osjećaja prema školi, školske klime, podrške nastavnika i učestalosti suvremenih pristupa u nastavi te su odgovarali na pitanja o percepciji pravednosti i strogosti nastavnika u ocjenjivanju. Rezultati su pokazali da djevojke i mlađi učenici pozitivnije ocjenjuju školsku klimu u svojoj školi, procjenjuju da primaju više podrške od svojih nastavnika te smatraju svoje nastavnike pravednijima u ocjenjivanju. Dječaci i stariji učenici smatraju nastavnike strožima u ocjenjivanju. Učestalost primjene suvremenih pristupa u nastavi smanjuje se u višim razredima. Provedene su regresijske analize u kojima su kriteriji bili opće zadovoljstvo učenika školom i negativni osjećaji prema školi, a prediktori spol, razred, školski uspjeh, školska klima, učestalost suvremenih pristupa u nastavi, podrška nastavnika te pravednost i strogost nastavnika u ocjenjivanju. Značajni prediktori zadovoljstva učenika školom bili su pozitivno školsko ozračje, podrška nastavnika i učestalost korištenja suvremenih pristupa u nastavi. Pozitivnija školska klima značajan je prediktor i manje zastupljenosti negativnih osjećaja prema školi među učenicima, a nezadovoljniji su školom učenici koji imaju slabiji školski uspjeh. U radu se raspravlja o implikacijama ovih nalaza za stvaranje ozračja u školskom i učioničkom okruženju koje će poboljšati zadovoljstvo učenika školom i smanjiti stres koji doživljavaju u školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb