Školsko i razredno ozračje i učeničko (ne)zadovoljstvo školom (CROSBI ID 557081)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šakić, Marija ; Raboteg-Šarić, Zora
hrvatski
Školsko i razredno ozračje i učeničko (ne)zadovoljstvo školom
Cilj istraživanja bio je ispitati odnos školske klime, podrške nastavnika, percepcije strogosti i pravednosti nastavnika u ocjenjivanju i zastupljenosti suvremenih pristupa u nastavi sa učeničkim zadovoljstvom školom i negativnim osjećajima prema školi. U istraživanju je sudjelovalo 4999 učenika viših razreda (5. do 8.) iz 49 hrvatskih osnovnih škola. Sudionici su popunjavali skale za samoprocjenu općeg zadovoljstva školom, negativnih osjećaja prema školi, školske klime, podrške nastavnika i učestalosti suvremenih pristupa u nastavi te su odgovarali na pitanja o percepciji pravednosti i strogosti nastavnika u ocjenjivanju. Rezultati su pokazali da djevojke i mlađi učenici pozitivnije ocjenjuju školsku klimu u svojoj školi, procjenjuju da primaju više podrške od svojih nastavnika te smatraju svoje nastavnike pravednijima u ocjenjivanju. Dječaci i stariji učenici smatraju nastavnike strožima u ocjenjivanju. Učestalost primjene suvremenih pristupa u nastavi smanjuje se u višim razredima. Provedene su regresijske analize u kojima su kriteriji bili opće zadovoljstvo učenika školom i negativni osjećaji prema školi, a prediktori spol, razred, školski uspjeh, školska klima, učestalost suvremenih pristupa u nastavi, podrška nastavnika te pravednost i strogost nastavnika u ocjenjivanju. Značajni prediktori zadovoljstva učenika školom bili su pozitivno školsko ozračje, podrška nastavnika i učestalost korištenja suvremenih pristupa u nastavi. Pozitivnija školska klima značajan je prediktor i manje zastupljenosti negativnih osjećaja prema školi među učenicima, a nezadovoljniji su školom učenici koji imaju slabiji školski uspjeh. U radu se raspravlja o implikacijama ovih nalaza za stvaranje ozračja u školskom i učioničkom okruženju koje će poboljšati zadovoljstvo učenika školom i smanjiti stres koji doživljavaju u školi.
zadovoljstvo školom; negativni osjećaji prema školi; školska klima; podrška nastavnika; pristupi u nastavi
nije evidentirano
engleski
School and classroom climate and student (dis)satisfaction with school
nije evidentirano
satisfaction with school; negative feelings towards school; school climate; support from teachers; teaching methods
nije evidentirano
Podaci o prilogu
49-50.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
The 3rd International Conference on Advanced and Systematic Research - ECNSI 2009. Book of abstracts
Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka
Zagreb : Zadar: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-25-0
Podaci o skupu
The 3rd International Conference on Advanced and Systematic Research - ECNSI 2009., The 1st Scientific research symposium: Positive psychology in education
predavanje
12.11.2009-14.11.2009
Zadar, Hrvatska