Socioekonomska i senzorska analiza čaja od peršina (CROSBI ID 356212)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vitić, Jelena
Štefanić, Ivan
Perl Pirički Antonija
hrvatski
Socioekonomska i senzorska analiza čaja od peršina
Danas je čaj, gledano količinski, nakon vode drugo piće po konzumaciji u svijetu, predstavlja ljekoviti i umirujući napitak bogat različitim biološki aktivnim spojevima, kojeg konzumiraju ljudi cijelog svijeta. Čaj od peršina inovativna je ideja, te se socioekonomskom analizom proizvoda, kao standardiziranim postupkom zasnovanom na principu znanstvenih metoda, prikupljalo, analiziralo i interpretiralo podatke, kako bi se dobile informacije potrebne u odlučivanju i rješavanju problema na području tržišnog poslovanja, odnosno marketinga. Iznimno povoljan rezultat dala je cijena koštanja visoko kvalitetnog čaja od peršina, koja iznosi 16, 99 kn po pakiranju od 50 g, dok se danas za pripravke ovakvog tipa mora izdvojiti i do 30 kn. Nakon dobro definiranog problema, prikupljanja podataka i analize, te provedenog testiranja potrošača, zaključilo se da se proizvod može pustiti na tržište uz implementaciju edukacije ispitanika o njegovom ljekovitom djelovanju, kako bi se povećala prihvatljivost čaja, u odnosu na dobivene rezultate, budući oni nisu bili upoznati sa djelovanjem ovoga proizvoda. Za dobar plasman na tržištu potrebno je periodičko obnavljanje podataka i analiza konkurenata, te provjera prihvatljivosti samog proizvoda u ostalim krajevima Republike Hrvatske koji bi trebao biti opće prihvaćen.
čaj; peršin; socioekonomska analiza; testiranje potrošača
nije evidentirano
engleski
Socioeconomic and sensory analysis of parsley tea
Globally, tea today represents second most important drink next to water, like medicinal and restful drink, which consume people all over world and contains wide variety of different biological active compounds. Parsley tea is innovation idea, and is with socioeconomic analysis of product, like standardised approach based on principals of scientific methods, collected, analysed and intepreted information in order to obtain necessary information needed for determination and solving problems in business marketing. Exceptionally prosperous results have been shown on prise at 8,99 kn for 50 g package of high quality parsley tea, whereas today, the cost prise of these products is approximately 30 kn. After defining problem, analysis of collected informations and gathered consumers tests, the results showed that the product can be released on market along with implementation of examinee education of its medical effects, since the examinees were not introduced with effects of this product. In order to retain market placement, it is necessary to periodically update information analysis, opponents analysis, as well as checking product acceptability in other parts of Croatian Republic, where it needs to be generally accepted.
tea; parsley; socioeconomic analysis; consumers test
nije evidentirano
Podaci o izdanju
47
09.07.2009.
obranjeno
109:300209
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prehrambeno-tehnološki fakultet Osijek
Osijek