Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Socioekonomska i senzorska analiza čaja od peršina (CROSBI ID 356212)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vitić, Jelena Socioekonomska i senzorska analiza čaja od peršina / Štefanić, Ivan (mentor); Perl Pirički Antonija (neposredni voditelj). Osijek, Prehrambeno-tehnološki fakultet Osijek, . 2009

Podaci o odgovornosti

Vitić, Jelena

Štefanić, Ivan

Perl Pirički Antonija

hrvatski

Socioekonomska i senzorska analiza čaja od peršina

Danas je čaj, gledano količinski, nakon vode drugo piće po konzumaciji u svijetu, predstavlja ljekoviti i umirujući napitak bogat različitim biološki aktivnim spojevima, kojeg konzumiraju ljudi cijelog svijeta. Čaj od peršina inovativna je ideja, te se socioekonomskom analizom proizvoda, kao standardiziranim postupkom zasnovanom na principu znanstvenih metoda, prikupljalo, analiziralo i interpretiralo podatke, kako bi se dobile informacije potrebne u odlučivanju i rješavanju problema na području tržišnog poslovanja, odnosno marketinga. Iznimno povoljan rezultat dala je cijena koštanja visoko kvalitetnog čaja od peršina, koja iznosi 16, 99 kn po pakiranju od 50 g, dok se danas za pripravke ovakvog tipa mora izdvojiti i do 30 kn. Nakon dobro definiranog problema, prikupljanja podataka i analize, te provedenog testiranja potrošača, zaključilo se da se proizvod može pustiti na tržište uz implementaciju edukacije ispitanika o njegovom ljekovitom djelovanju, kako bi se povećala prihvatljivost čaja, u odnosu na dobivene rezultate, budući oni nisu bili upoznati sa djelovanjem ovoga proizvoda. Za dobar plasman na tržištu potrebno je periodičko obnavljanje podataka i analiza konkurenata, te provjera prihvatljivosti samog proizvoda u ostalim krajevima Republike Hrvatske koji bi trebao biti opće prihvaćen.

čaj; peršin; socioekonomska analiza; testiranje potrošača

nije evidentirano

engleski

Socioeconomic and sensory analysis of parsley tea

Globally, tea today represents second most important drink next to water, like medicinal and restful drink, which consume people all over world and contains wide variety of different biological active compounds. Parsley tea is innovation idea, and is with socioeconomic analysis of product, like standardised approach based on principals of scientific methods, collected, analysed and intepreted information in order to obtain necessary information needed for determination and solving problems in business marketing. Exceptionally prosperous results have been shown on prise at 8,99 kn for 50 g package of high quality parsley tea, whereas today, the cost prise of these products is approximately 30 kn. After defining problem, analysis of collected informations and gathered consumers tests, the results showed that the product can be released on market along with implementation of examinee education of its medical effects, since the examinees were not introduced with effects of this product. In order to retain market placement, it is necessary to periodically update information analysis, opponents analysis, as well as checking product acceptability in other parts of Croatian Republic, where it needs to be generally accepted.

tea; parsley; socioeconomic analysis; consumers test

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47

09.07.2009.

obranjeno

109:300209

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Prehrambeno-tehnološki fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Prehrambena tehnologija

Poveznice