Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Menadžment malog i srednjeg ugostiteljskog poduzeća (CROSBI ID 744105)

Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Cetinski, Vinka ; Milohnić, Ines ; Perić, Marko Menadžment malog i srednjeg ugostiteljskog poduzeća. Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci, 2009. 233..

Podaci o odgovornosti

Cetinski, Vinka ; Milohnić, Ines ; Perić, Marko

hrvatski

Menadžment malog i srednjeg ugostiteljskog poduzeća

U prvom dijelu udžbenika, Određenje i značaj poduzetništva u ugostiteljstvu, analiziran je i definiran prvi dio teorijsko-metodološke osnove knjige – pojmovi ugostiteljstva, poduzetništva, malog i srednjeg poduzeća. Nadalje, analiziraju se pravni, porezni i financijski aspekti poslovanja malog i srednjeg ugostiteljskog poduzeća u Republici Hrvatskoj (osnivanje, organizacijska struktura, financiranje), a posebno su istaknute razlike između društva s ograničenom odgovornošću (d.o.o.) i obrta kao najznačajnijih predstavnika malog gospodarstva koje predstavlja najdinamičniji dio gospodarstva Republike Hrvatske. U drugom dijelu, Posebnosti menadžmenta malog i srednjeg ugostiteljskog poduzeća, analiziran je i definiran drugi dio teorijsko-metodološke osnove knjige – pojam menadžmenta s naglaskom na njegove specifičnosti u malim i srednjim ugostiteljskim poduzećima. Ukratko se pojašnjavaju osnovne menadžerske funkcije planiranja, organiziranja, kadroviranja, vođenja i kontroliranja. U trećem dijelu, Strateško upravljanje i njegova primjena, definiran je proces strateškog upravljanja te u tom smislu, pojašnjeni osnovni koraci u procesu strateškog upravljanja: istraživanje i analiziranje okruženja, formuliranje strategije, primjena strategije i procjena i kontrola. Obrazloženi su i karakteristični stupnjevi rasta i razvoja malog poduzeća od poduzetničkog stupnja do funkcionalno usmjerenog i profesionalno upravljanog sustava. U četvrtom dijelu, Specifičnosti planiranja i budžetiranja u malim i srednjim ugostiteljskim poduzećima, naglasak je na procesu planiranja na razini poduzeća. Za slučajeve kada se operativno upravljanje ugovara s menadžmentskom kompanijom istaknuta su dva primarna područja kojima se bavi menadžment imovinom – strateško planiranje i nadzor nad menadžmentskom kompanijom. U kontekstu planiranja napravljena je razlika između strateškog planiranja za portfelje i strateškog planiranja za pojedinačne imovine pri čemu je posebno istaknut značaj i okvirni sadržaj plana upravljanja imovinom. Ukratko je objašnjen i pojam franšizinga što je posebno značajno u specifičnim uvjetima kakvi su ugostiteljski (smještajni objekti te hrana i piće). Peti dio, Plan upravljanja imovinom, prikazuje plan upravljanja imovinom (PUI) i to na način kako nalaže međunarodna praksa (''asset management''). Polazeći od teze da je osnovni cilj vlasnika pojedinih društava i poslovnih sustava, i to ne samo u turizmu, maksimizirati vrijednost imovine, istaknut je Plan upravljanja imovinom kao bitan dokument koji ima temeljnu svrhu ocijeniti tržišnu perspektivnost i poslovni potencijal objekata u sastavu društava. Pri tom se naglašava i važnost sagledavanja alternativnih opcija mogućeg pozicioniranja u kontekstu koncepta najbolje uporabe. U šestom dijelu, Računalni program za strateško upravljanje portfeljem u turizmu i ugostiteljstvu, pojašnjen je jedan od pomoćnih alata u procesu donošenja upravljačkih (investicijskih) odluka - Računalni program za strateško upravljanje portfeljem u turizmu i ugostiteljstvu. Predmetni računalni program napravljen je u obliku međusobno povezanih excel tablica koje vode korisnika od nastanka poslovne ideje (projekta) i njene razrade kroz budžet do donošenja investicijske odluke o prihvatljivosti ili neprihvatljivosti iste. U posljednjem dijelu, Slučaj, uz pomoć Računalnog programa za strateško upravljanje portfeljem u ugostiteljstvu i turizmu prikazan je cjelokupan proces planiranja, analize i ocjene konkretnog projektnog zadatka. Napravljena je simulacija konkretnog scenarija razvoja, a detaljnija razrada slučaja nalazi se u posebnom prilogu u obliku CD-ROM-a na kraju knjige. Također, na CD-ROM-u dostupna je i već spomenuta računalna aplikacija (prazna verzija za korištenja) – Računalni program za strateško upravljanje portfeljem u ugostiteljstvu i turizmu.

Menadžment; mala i srednja poduzeća; ugostiteljstvo; poduzetništvo; strateško upravljanje; plan upravljanja imovinom

nije evidentirano

engleski

Management of small and medium-sized hospitality enterprise

nije evidentirano

Management; small and medium-sized enterprises; hospitality industry; entrepreneurship; strategic management; asset management plan

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci

233

2009.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-6198-72-6

Povezanost rada

Ekonomija