Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 435271

Obilježja obitelji, nada i optimizam kao odrednice školskog uspjeha adolescenata


Raboteg-Šarić, Zora; Merkaš, Marina; Majić, Martina
Obilježja obitelji, nada i optimizam kao odrednice školskog uspjeha adolescenata // The 3rd International Conference on Advanced and Systematic Research - ECNSI 2009. Book of abstracts / Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka (ur.).
Zagreb-Zadar: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 43-44 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Obilježja obitelji, nada i optimizam kao odrednice školskog uspjeha adolescenata
(Family characteristics, hope and optimism as determinants of academic achievement among adolescents)

Autori
Raboteg-Šarić, Zora ; Merkaš, Marina ; Majić, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
The 3rd International Conference on Advanced and Systematic Research - ECNSI 2009. Book of abstracts / Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka - Zagreb-Zadar : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 43-44

ISBN
978-953-7210-25-0

Skup
The 3rd International Conference on Advanced and Systematic Research - ECNSI 2009., The 1st Scientific research symposium: Positive psychology in education

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12-14.11.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Nada; optimizam; obiteljska kohezija; financijske teškoće; školski uspjeh
(Hope; optimism; family cohesion; economic stress; academic achievement)

Sažetak
Optimizam i nada teorijski su slični konstrukti koji su povezani s različitim pokazateljima psihološke dobrobiti adolescenata. Oba konstrukta povezana su s akademskim uspjehom adolescenata pri čemu se, u skladu s postavkama teorije nade (Snyder, 2002), očekuje snažnija povezanost nade sa školskim uspjehom učenika. Povezanost socioekonomskog statusa obitelji sa školskim uspjehom učenika utvrđena je u nizu istraživanja, ali manje se zna o različitim obilježjima obitelji kao odrednicama nade i optimizma adolescenata. Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri nada i optimizam određuju školski uspjeh srednjoškolaca te utvrditi koliko su ove varijable povezane s obilježjima učenika i njihovih obitelji. U istraživanju je sudjelovao 401 učenik srednje škole (241 mladića i 160 djevojaka). Primijenjene su sljedeće skale: Skala nade (Snyder i sur., 1997), Skala optimizma (LOT-R ; Scheier i sur., 1994), Skala obiteljske kohezije (Bloom, 1985), prilagođena Skala financijskih teškoća obitelji (Simons i sur., 1996) te skala procjene životnog standarda obitelji. Uz to, od učenika su prikupljeni podatci o školskom uspjehu i obrazovanju roditelja. Rezultati istraživanja pokazuju da su optimizam i nada učenika značajno povezani s njihovim boljim školskim uspjehom, a od svih obilježja obitelji jedino je obrazovni status roditelja povezan sa školskim uspjehom djece. Hijerarhijska regresijska analiza rezultata pokazala je da je, kada se kontrolira povezanost spola učenika i obrazovanja roditelja sa školskim uspjehom, jedino nada značajan prediktor školskog uspjeha adolescenata. Obiteljska kohezija značajna je odrednica nade i optimizma učenika, a slabija obiteljska kohezija povezana je s manjim životnim standardom i većim ekonomskim stresom u obitelji. U radu se razmatraju praktične implikacije dobivenih rezultata, tj. značaj obiteljskog i socijalnog konteksta za razvoj nade i optimizma djece i njihovo školsko postignuće.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb