Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Od teksta do dijaloga (CROSBI ID 556678)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Težak, Dubravka ; Gabelica, Marina Od teksta do dijaloga // Treći specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-3) / prof. dr. sc. Dunja Pavličević-Franić, prof. dr. sc. Ante Bežen (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009

Podaci o odgovornosti

Težak, Dubravka ; Gabelica, Marina

hrvatski

Od teksta do dijaloga

Tradicionalna nastava književnosti temelji se na čitanju tekstova, najčešće onih u čitankama, koje zatim analiziramo s učenicima. U mlađim razredima osnovne škole ta se analiza temelji na davanju odgovora na pitanja koje postavljamo učenicima. Dijalog učitelja i učenika tako se temelji na postavljanju pitanja i davanju odgovora. Pritom se oslanjamo na vjerovanje kako se relevantne informacije nalaze u samome tekstu i kako ćemo analizirajući slijed događanja, likova i sl. omogućiti učenicima najbolju recepciju teksta. Obično se, uz pitanja za analizu teksta, u čitankama nalaze i pitanja u kojima tražimo učenike da se uključe vlastito iskustvo. Međutim, taj se dio procesa obično svodi na jedno do dva pitanja prema primjeru «Kako ti se svidjela priča? » i/ ili «Je li se tebi dogodilo nešto slično?». U radu analiziramo tekstove i pitanja za analizu koja se nalaze u čitankama četvrtog razreda osnovne škole te donosimo procjenu kakav se dijalog vodi u razredu nakon čitanja teksta, postavljamo odnose teksta i pitanja odnosno u kojoj mjeri pitanja potiču učenike na razmišljanje, zaključivanje i uključivanje vlastitoga iskustva.

tekst; čitanje; dijalog; analiza teksta; pitanja; recepcija

nije evidentirano

engleski

From Text to Dialogue

nije evidentirano

text; reading; dialogue; text analysis; questions; reception

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Treći specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-3)

prof. dr. sc. Dunja Pavličević-Franić, prof. dr. sc. Ante Bežen

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI)

978-953-7210-23-6

Podaci o skupu

Treći specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika

pozvano predavanje

12.11.2009-13.11.2009

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija