Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 433896

Knjižničarske kompetencije


Barbarić, Ana
Knjižničarske kompetencije // Cjeloživotno učenje knjižničara : ishodi učenja i fleksibilnost / Horvat, Aleksandra ; Machala, Dijana (ur.).
Zagreb: Nacionalna i sveučilišna knjižnica, 2009. str. 57-68


Naslov
Knjižničarske kompetencije
(Competencies in the library profession)

Autori
Barbarić, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
Cjeloživotno učenje knjižničara : ishodi učenja i fleksibilnost

Urednik/ci
Horvat, Aleksandra ; Machala, Dijana

Izdavač
Nacionalna i sveučilišna knjižnica

Grad
Zagreb

Godina
2009

Raspon stranica
57-68

ISBN
978-953-500-080-8

Ključne riječi
Knjižničarska struka, cjeloživotno učenje, kompetencije, profesionalni kompetencijski profil
(Library profession, lifelong learning, competencies, subject benchmark statement)

Sažetak
U radu je naglašeno kako je za raspravu o kompetencijskom profilu u hrvatskom knjižničarstvu važno znati da Europski kvalifikacijski okvir (EKO) kao instrument za promicanje cjeloživotnog učenja, obuhvaća opće obrazovanje i obrazovanje odraslih, strukovno obrazovanje i osposobljavanje, kao i visoko obrazovanje. Osam kvalifikacijskih razina koje obuhvaća EKO zasnivaju na ishodima učenja koji se, pak, definiraju pomoću kompetencija. Pošto se kvalifikacija definira kao formalni naziv za određeni stupanj (razinu i obujam) kompetencija određene osobe koji se dokazuje školskom svjedodžbom ili diplomom ili nekom drugom javnom ispravom koju izdaje nadležna ustanova, zaključeno je kako je razumijevanje onoga što čini sam pojam kompetencija ključno za snalaženje kako pojedinaca, tako i ustanova, u procesu cjeloživotnog učenja. U tu je svrhu u radu predstavljeno određenje kompetencija prema projektu Tuning (Tuning educational structures in Europe). Predstavljena je i podjela kompetencija na generičke i područno-specifične izrađena u sklopu spomenutog projekta. Ukratko su opisana i tri dokumenta s kompetencijskih profilima stukovnih udruga (ALA-e, CILIP-a i SLA) kao poticaj Hrvatskome knjižničarskom društvu da izradi nacionalni kompetencijski profil knjižničarske struke.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti

Napomena
Rad je objavljen u završnoj publikaciji projekta "Cjeloživotno učenje knjižničara: ishodi učenja i fleksibilnost (CUK)". CUK je jednogodišnji projekt Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, Odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Knjižnica grada Zagreba i Hrvatskoga knjižničarskog društva. Projekt je odobren 2008. godine na natječaju "Reforma visokog školstva temeljem ishoda učenja" Nacionalne zaklade za znanost, visoko školstvo i tehnologijski razvoj Republike Hrvatske.



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Ana Barbarić, (226826)