Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Cjeloživotno obrazovanje nastavnika u Hrvatskoj (CROSBI ID 556438)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Radeka, Igor Cjeloživotno obrazovanje nastavnika u Hrvatskoj // Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja : Curriculums of Early and Compulsory Education / Bouillet, Dejana & Matijević, Milan (ur.). Zagreb: Učiteljski fakutet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 659-670

Podaci o odgovornosti

Radeka, Igor

hrvatski

Cjeloživotno obrazovanje nastavnika u Hrvatskoj

Cjeloživotno obrazovanje nastavnika rezultat je do sada najvećih, strukturnih promjena kojima je zahvaćena nastavnička profesija u kontekstu novog koncepta cjeloživotnog učenja u suvremenom društvu znanja. U njemu se težište osposobljavanja nastavnika pomjera s procesa formalnog obrazovanja na konačni ishod koji se mjeri razvojem nastavničkih kompetencija stečenih kako formalnim tako i neformalnim obrazovanjem i informalnim učenjem. Temelji nastavničkih kompetencija formiraju se inicijalnim obrazovanjem nakon čega se kontinuirano razvijaju trajnim profesionalnim usavršavanjem nastavnika tijekom cjelokupnog života i rada. U tom novom konceptu nastavnik nije više pasivni primatelj unaprijed definiranog obrazovanja u okviru specijaliziranih ustanova za obrazovanje nastavnika nego aktivni sukreator vlastita razvoja korištenjem cjelokupnog spektra mogućnosti društva. Na temelju kritičke analize obrazovanja i rada nastavnika u Hrvatskoj u radu koji slijedi utvrđeni su strukturni problemi koji proizlaze iz naslijeđa tradicionalnog obrazovanja (koji za posljedicu ima tradicionalni položaj nastavnika u školi) koji nije u skladu sa cjeloživotnim obrazovanjem (i suvremenom nastavničkom ulogom u školi). Budući nastavnici intrinzično su motivirani prilikom vlastitog inicijalnog obrazovanja, međutim nastavnički studiji ne zadovoljavaju njihova očekivanja. Trajno profesionalno usavršavanje nastavnika temelji se na centraliziranom ponudom vođenom modelu rada koji je netransparentan i nedovoljno izgrađen, dok su najrazvijenija društva prešla na decentralizirani potražnjom vođeni model koji bolje zadovoljava specifične potrebe svakog nastavnika. Postojeći model trajnog profesionalnog usavršavanja nastavnika nije usklađen s inicijalnim obrazovanjem nastavnika. Dodatne poteškoće stvaraju otežani uvjeti rada, nizak životni standard i neodgovarajući ugled nastavnika koji izravno utječu na obrazovanje i rezultate rada nastavnika. Radi svega toga nužne su promjene načina obrazovanja i uvjeta rada nastavnika.

cjeloživotno učenje; društvo znanja; inicijalno obrazovanje nastavnika; trajno profesionalno usavršavanje nastavnika; cjeloživotno obrazovanje nastavnika

nije evidentirano

engleski

Lifelong education of teachers in Croatia

nije evidentirano

lifelong learning; knowledge society; initial teacher education; teacher professional development; lifelong teacher education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

659-670.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja : Curriculums of Early and Compulsory Education

Bouillet, Dejana & Matijević, Milan

Zagreb: Učiteljski fakutet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja/Curriculums of early and compulsory education

predavanje

12.11.2009-14.11.2009

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija