Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 433679

Cjeloživotno obrazovanje nastavnika u Hrvatskoj


Radeka, Igor
Cjeloživotno obrazovanje nastavnika u Hrvatskoj // Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja : Curriculums of Early and Compulsory Education / Bouillet, Dejana & Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakutet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 659-670 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Cjeloživotno obrazovanje nastavnika u Hrvatskoj
(Lifelong education of teachers in Croatia)

Autori
Radeka, Igor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja : Curriculums of Early and Compulsory Education / Bouillet, Dejana & Matijević, Milan - Zagreb : Učiteljski fakutet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 659-670

Skup
Kurikulumi ranog odgoja i obveznog obrazovanja : Curriculums of Early and Compulsory Education

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12. do 14. studenoga 2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Cjeloživotno učenje; društvo znanja; inicijalno obrazovanje nastavnika; trajno profesionalno usavršavanje nastavnika; cjeloživotno obrazovanje nastavnika
(Lifelong learning; knowledge society; initial teacher education; teacher professional development; lifelong teacher education)

Sažetak
Cjeloživotno obrazovanje nastavnika rezultat je do sada najvećih, strukturnih promjena kojima je zahvaćena nastavnička profesija u kontekstu novog koncepta cjeloživotnog učenja u suvremenom društvu znanja. U njemu se težište osposobljavanja nastavnika pomjera s procesa formalnog obrazovanja na konačni ishod koji se mjeri razvojem nastavničkih kompetencija stečenih kako formalnim tako i neformalnim obrazovanjem i informalnim učenjem. Temelji nastavničkih kompetencija formiraju se inicijalnim obrazovanjem nakon čega se kontinuirano razvijaju trajnim profesionalnim usavršavanjem nastavnika tijekom cjelokupnog života i rada. U tom novom konceptu nastavnik nije više pasivni primatelj unaprijed definiranog obrazovanja u okviru specijaliziranih ustanova za obrazovanje nastavnika nego aktivni sukreator vlastita razvoja korištenjem cjelokupnog spektra mogućnosti društva. Na temelju kritičke analize obrazovanja i rada nastavnika u Hrvatskoj u radu koji slijedi utvrđeni su strukturni problemi koji proizlaze iz naslijeđa tradicionalnog obrazovanja (koji za posljedicu ima tradicionalni položaj nastavnika u školi) koji nije u skladu sa cjeloživotnim obrazovanjem (i suvremenom nastavničkom ulogom u školi). Budući nastavnici intrinzično su motivirani prilikom vlastitog inicijalnog obrazovanja, međutim nastavnički studiji ne zadovoljavaju njihova očekivanja. Trajno profesionalno usavršavanje nastavnika temelji se na centraliziranom ponudom vođenom modelu rada koji je netransparentan i nedovoljno izgrađen, dok su najrazvijenija društva prešla na decentralizirani potražnjom vođeni model koji bolje zadovoljava specifične potrebe svakog nastavnika. Postojeći model trajnog profesionalnog usavršavanja nastavnika nije usklađen s inicijalnim obrazovanjem nastavnika. Dodatne poteškoće stvaraju otežani uvjeti rada, nizak životni standard i neodgovarajući ugled nastavnika koji izravno utječu na obrazovanje i rezultate rada nastavnika. Radi svega toga nužne su promjene načina obrazovanja i uvjeta rada nastavnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
269-2692634-2441 - Struktura cjeloživotnog obrazovanja nastavnika (Igor Radeka, )

Ustanove
Sveučilište u Zadru

Autor s matičnim brojem:
Igor Radeka, (152576)