Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 433195

Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnove škole


Žebec, Mislav Stjepan; Šakić, Marija; Kotrla Topić, Marina
Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnove škole // Društvena istraživanja, 18 (2009), 4-5; 763-784 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 433195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnove škole
(Analysis of the Relationship between Speed of Information Processing, Reading Comprehension and School Achievement in Lower Grades of Primary School)

Autori
Žebec, Mislav Stjepan ; Šakić, Marija ; Kotrla Topić, Marina

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 18 (2009), 4-5; 763-784

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
brzina obradbe podataka; razumijevanje pročitanog; školski uspjeh
(speed of information processing; reading comprehension; school achievement)

Sažetak
Cilj istraživanja je sustavna analiza odnosa brzine obrade podataka (BOP), razumijevanja pročitanog i školskog postignuća iz triju nastavnih predmeta u učenika nižih razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovao 2101 učenik iz 98 osnovnih škola u Hrvatskoj. Učenici su rješavali Test zamjenjivanja znakova (BOP), Test razumijevanja pročitanog i testove znanja iz Hrvatskog jezika, Matematike te Prirode i društva. Rezultati pokazuju da su BOP, razumijevanje pročitanog i školsko postignuće umjereno pozitivno povezani, pri čemu su najmanje korelacije BOP-a s razumijevanjem pročitanog, a najveće znanja Prirode i društva s BOP-om i razumijevanjem pročitanog. Dodatno je potvrđeno da se te povezanosti ne mijenjaju s uzrastom. Regresijske analize u kojima su kriteriji rezultati u testovima znanja, a prediktori BOP i razumijevanje pročitanog, pokazuju da je pomoću samo jedne osnovne kognitivne sposobnosti i vještine moguće predvidjeti od 12, 6 do 28% varijance školskog postignuća. Dodatne usporedbe koeficijenata multiple korelacije i β-pondera pokazale su da BOP i razumijevanje pročitanog jednako uspješno predviđaju postignuće na svim promatranim uzrastima i testovima znanja. Važnost pojedinog prediktora uglavnom se ne mijenja sa školskim uzrastom, a BOP i razumijevanje pročitanog jednako su dobri prediktori znanja iz različitih predmeta. Rezultati su analizirani u okviru modela čitanja i kognitivnih sposobnosti te su razmotrene praktične implikacije za razvoj obrazovnog sustava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( POIROT)
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Mlačić, Boris, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Žebec, Mislav Stjepan; Šakić, Marija; Kotrla Topić, Marina
Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnove škole // Društvena istraživanja, 18 (2009), 4-5; 763-784 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Žebec, M., Šakić, M. & Kotrla Topić, M. (2009) Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnove škole. Društvena istraživanja, 18 (4-5), 763-784.
@article{article, year = {2009}, pages = {763-784}, keywords = {brzina obradbe podataka, razumijevanje pro\v{c}itanog, \v{s}kolski uspjeh}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {18}, number = {4-5}, issn = {1330-0288}, title = {Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pro\v{c}itanog i \v{s}kolskog uspjeha u u\v{c}enika ni\v{z}ih razreda osnove \v{s}kole}, keyword = {brzina obradbe podataka, razumijevanje pro\v{c}itanog, \v{s}kolski uspjeh} }
@article{article, year = {2009}, pages = {763-784}, keywords = {speed of information processing, reading comprehension, school achievement}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, volume = {18}, number = {4-5}, issn = {1330-0288}, title = {Analysis of the Relationship between Speed of Information Processing, Reading Comprehension and School Achievement in Lower Grades of Primary School}, keyword = {speed of information processing, reading comprehension, school achievement} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font