Pregled bibliografske jedinice broj: 433195
Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnove škole
Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnove škole // Društvena istraživanja, 18 (2009), 4-5; 763-784 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 433195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza odnosa brzine obradbe podataka, razumijevanja pročitanog i školskog uspjeha u učenika nižih razreda osnove škole
(Analysis of the Relationship between Speed of Information Processing, Reading Comprehension and School Achievement in Lower Grades of Primary School)
Autori
Žebec, Mislav Stjepan ; Šakić, Marija ; Kotrla Topić, Marina
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 18
(2009), 4-5;
763-784
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
brzina obradbe podataka; razumijevanje pročitanog; školski uspjeh
(speed of information processing; reading comprehension; school achievement)
Sažetak
Cilj istraživanja je sustavna analiza odnosa brzine obrade podataka (BOP), razumijevanja pročitanog i školskog postignuća iz triju nastavnih predmeta u učenika nižih razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovao 2101 učenik iz 98 osnovnih škola u Hrvatskoj. Učenici su rješavali Test zamjenjivanja znakova (BOP), Test razumijevanja pročitanog i testove znanja iz Hrvatskog jezika, Matematike te Prirode i društva. Rezultati pokazuju da su BOP, razumijevanje pročitanog i školsko postignuće umjereno pozitivno povezani, pri čemu su najmanje korelacije BOP-a s razumijevanjem pročitanog, a najveće znanja Prirode i društva s BOP-om i razumijevanjem pročitanog. Dodatno je potvrđeno da se te povezanosti ne mijenjaju s uzrastom. Regresijske analize u kojima su kriteriji rezultati u testovima znanja, a prediktori BOP i razumijevanje pročitanog, pokazuju da je pomoću samo jedne osnovne kognitivne sposobnosti i vještine moguće predvidjeti od 12, 6 do 28% varijance školskog postignuća. Dodatne usporedbe koeficijenata multiple korelacije i β-pondera pokazale su da BOP i razumijevanje pročitanog jednako uspješno predviđaju postignuće na svim promatranim uzrastima i testovima znanja. Važnost pojedinog prediktora uglavnom se ne mijenja sa školskim uzrastom, a BOP i razumijevanje pročitanog jednako su dobri prediktori znanja iz različitih predmeta. Rezultati su analizirani u okviru modela čitanja i kognitivnih sposobnosti te su razmotrene praktične implikacije za razvoj obrazovnog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Mlačić, Boris, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- IBSS - The International Bibliography of the Social Sciences
- Sociological Abstracts