Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 433065

Utječe li produljenje obveznoga školovanja na smanjenje stope ranoga prekidanja školovanja?


Milas, Goran; Ferić, Ivana
Utječe li produljenje obveznoga školovanja na smanjenje stope ranoga prekidanja školovanja? // Društvena istraživanja, 18 (2009), 4-5; 649-671 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Utječe li produljenje obveznoga školovanja na smanjenje stope ranoga prekidanja školovanja?
(Is extended compulsory education effective in reducing the dropout rates?)

Autori
Milas, Goran ; Ferić, Ivana

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 18 (2009), 4-5; 649-671

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Rano prekidanje školovanja; trajanje obveznoga školovanja; produljenje obveznoga školovanja
(School dropout; duration of compulsory education; extended compulsory education)

Sažetak
U radu su analizirani statistički podaci o raznim obilježjima obrazovnih sustava i obrazovne učinkovitosti na uzorku 33 europske države u sastavu EU-a ili u procesu pridruživanja s ciljem procjene učinaka produljenja obveznoga školovanja na stopu ranoga prekidanja školovanja. Regresijskom se analizom nastojalo utvrditi je li broj godina obveznoga školovanja relevantan prediktor stope odustajanja od školovanja i očekivanoga trajanja školovanja, dok je kvazieksperimentalna metodologija primijenjena kako bi se procijenili učinci produljenja obveznog obrazovanja na smanjenje stope odustajanja od školovanja. Kako su pokazale regresijske analize, trajanje obveznoga školovanja nije, uz parcijalizaciju drugih relevantnih varijabli, znatnije korelirano sa stopom ranoga prekidanja školovanja. Kvazieksperimentalni pristup analizi produljenja obveznoga školovanja ne govori u prilog učinkovitosti takve vrste intervencije. Uočeno smanjenje stope odustajanja od školovanja razložnije je pripisati dugoročnom trendu ili slučajnim vremenskim kolebanjima nego samoj intervenciji. Ipak, postojeći podaci ne mogu opravdati ni konačan zaključak o neučinkovitosti uvođenja produljenja obveznoga školovanja zbog nemogućnosti praćenja dugoročnih nego samo neposrednih učinaka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941533-1518 - Svjetsko istraživanje vrijednosti – Hrvatska u globaliziranom svijetu (Ivan Rimac, )
194-1941558-1523 - Istraživanje javnoga mnijenja i masovnih medija (Ivana Ferić, )
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Boris Mlačić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Goran Milas, (166080)
Ivana Ferić, (222743)

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
  • Sociological Abstracts