Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 432952

Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj: rezultati empirijske provjere


Burušić, Josip; Babarović, Toni; Šakić Marija
Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj: rezultati empirijske provjere // Društvena istraživanja, 18 (2009), 4-5; 605-624 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Odrednice uspješnosti osnovnih škola u Republici Hrvatskoj: rezultati empirijske provjere
(Determinants of school effectiveness in primary schools in the Republic of Croatia: Results of empirical investigation)

Autori
Burušić, Josip ; Babarović, Toni ; Šakić Marija

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 18 (2009), 4-5; 605-624

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Uspješnost škola; vanjsko vrednovanje; osnovna škola
(School effectiveness; external evaluation; primary school)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mogućnost objašnjenja uspješnosti osnovnih škola na temelju niza obilježja škola te utvrditi najbolje odrednice uspješnosti škola. U istraživanju su sudjelovale 844 redovne osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Ispitano je ukupno 94 428 učenika četvrtog i osmog razreda. Učenici četvrtog razreda rješavali su objektivne ispite znanja iz Hrvatskog jezika, Matematike, Prirode i društva, integracije nastavnih sadržaja i prvog stranog jezika u redovnoj nastavi, a učenici osmog razreda ispite iz Biologije, Fizike, Kemije, Geografije, Povijesti, integracije nastavnih sadržaja iz prirodoslovlja i društveno-prirodoslovne skupine predmeta te Hrvatskog jezika i prvog stranog jezika u redovnoj nastavi. Provedene su hijerarhijske regresijske analize u kojima su kriteriji bili prosječno postignuće škola u razrednoj i predmetnoj nastavi, a prediktori različite skupine obilježja škola, koje su uključivale veličinu škole, njezina statusna obilježja, obilježja rukovođenja, obilježja i uvijete programa i nastave te pokazatelje školske klime. Rezultati pokazuju kako se uspješnost škola na završetku razredne i predmetne nastave može objasniti promatranim obilježjima, pri čemu je mogućnost objašnjenja znatno veća u razrednoj nastavi. Većina obilježja koja se odnose na pojedina statusna obilježja škole, programa i nastave pridonose objašnjenju uspješnosti, pri čemu najveću prediktivnu snagu imaju obilježja povezana s temeljnim administrativno-statusnim odrednicama rada škole. U radu se razmatraju implikacije dobivenih nalaza u kontekstu objašnjenja i poboljšanja uspješnosti škola u ostvarenju obrazovnih ishoda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941533-1518 - Svjetsko istraživanje vrijednosti – Hrvatska u globaliziranom svijetu (Ivan Rimac, )
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )
194-1941558-1555 - Razvoj nacionalnih indikatora kvalitete življenja (Ljiljana Kaliterna-Lipovčan, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus