Pozicioniranje hrvatskog turističkog proizvoda na Sredozemlju u uvjetima globalizacije (CROSBI ID 355949)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Pavlić, Ivana
Vrtiprah, Vesna
hrvatski
Pozicioniranje hrvatskog turističkog proizvoda na Sredozemlju u uvjetima globalizacije
Globalizacijski procesi su postali važan element cjelokupnog gospodarskog pa tako i turističkog razvoja svake zemlje. Tome je svakako doprinijelo ukidanje granica i nesmetan protok ljudi i kapitala između svih svjetskih regija. Svaka je regija zbog modernizacije informacijske i prijevozne tehnologije postala jednako dostupna za sve turiste. Globalizacijski procesi utječu na jačanje konkurencije između destinacija što zahtijeva kontinuirano istraživanje tržišnih promjena da bi se mogao formirati odgovarajući turistički proizvod koji bi bio konkurentan na tržištu. Životni ciklus proizvoda pod djelovanjem globalizacijskih procesa je sve kraći. Naime na strani potražnje je došlo do povećane individualizacije i diferencijacije. To rezultira posebnim zahtjevima turista koji se zadovoljavaju modifikacijom postojećih turističkih proizvoda, uvođenjem novih na tržišta, a na strani nositelja turističkih aktivnosti je izražen proces povezivanja i širenja poslovanja izvan nacionalnih granica. Očekuje se da će za potrebe kreiranja kvalitetnog turističkog proizvoda koji može odgovarati zadanim uvjetima doći do spajanja na razini javnog i privatnog sektora. S obzirom na osnovna obilježja globalizacijskih procesa i mogućnosti razvoja turizma, turizam u Hrvatskoj postaje važna djelatnost kojom bi se realiziralo efikasnije uključivanje u globalizacijske procese s posebnim naglaskom na gospodarski rast i održivi razvoj. Na strani turističke potražnje u Hrvatskoj je izražen utjecaj globalizacijskih procesa međutim na strani nositelja turističkih aktivnosti je taj utjecaj nedovoljan. To je utjecalo na kreiranje nedovoljno kvalitetnog turističkog proizvoda koji u konkurentskom sredozemnom okruženju zauzima srednju poziciju. Riječ je o proizvodu „ odmor na moru i suncu“ koji apsorbira najveći udjel turističkog prometa. Ovaj proizvod se trenutno nalazi u fazi rejuvenacije jer se ipak donekle zbog izmijenjenih zahtjeva turista modificirao u nove proizvode. Razvoj turizma se mora preusmjeriti s kvantitativnog na kvalitativni oblik i ponuda prilagoditi određenim tržišnim segmentima. S obzirom da svaka županija u Hrvatskoj ima posebna obilježja, razvojni koncept se mora temeljiti na tržišnoj segmentaciji i na kreiranju prioritetnih proizvoda uz naglasak na održivi razvoj. Prednosti koje iz toga proizlaze su višestruke, a negativni utjecaju masovnog turizma se znatno reduciraju. U daljnjem razvoju moraju se primjenjivati novi metodološki pristupi kao što su destinacijski menadžment, destinacijski marketing, planiranje i razvoj proizvoda te razvoj ljudskih potencijala.
globalizacijski procesi; turistička potražnja; nositelji turističkih aktivnosti;
nije evidentirano
engleski
Positioning of the croatian tourist product in the Mediterranean under the terms of globalisation
nije evidentirano
processes of globalization; tourist demand; tourist suppliers; tourist product
nije evidentirano
Podaci o izdanju
360
19.09.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet u Osijeku
Osijek