Pregled bibliografske jedinice broj: 432335
Zabavna glazba u Hrvatskoj. Etnomuzikološki i kulturnoantropološki pristup
Zabavna glazba u Hrvatskoj. Etnomuzikološki i kulturnoantropološki pristup, 2009., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 432335 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zabavna glazba u Hrvatskoj. Etnomuzikološki i kulturnoantropološki pristup
(Popular music in Croatia. Ethnomusicological and Cultural- Anthropological Approach)
Autori
Miholić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
03.07
Godina
2009
Stranica
231
Mentor
Zebec, Tvrtko
Ključne riječi
zabavna glazba; Hrvatska; etnomuzikologija; kulturna antropologija
(popular music; Croatia; ethnomusicology; cultural anthropology)
Sažetak
Predmet radnje su različiti aspekti etnomuzikoloških istraživanja kojima je zabavna glazba nit vodilja. Kombinirano zahvaćanje emske i etske perspektive istraživanja nudi poglede iznutra i izvana, te provjeru teorijskih postavki pojedinim studijama slučaja. Istraživanje je “ spiralno” , kombinacija čitanja literature, arhivskoga rada, analize glazbenoga materijala i razgovora s odabranim sugovornicima uz neprestano otvaranje novih tema, nove građe i praćenje promjena vidljivih iz dana u dan. Uvidom u glavne smjernice znanosti o popularnoj kulturi pa usto i popularnoj glazbi (popular music studies) kritički se promišlja o utjecajima britanske škole studija glazbe u odnosu na povijesno nasljeđe i tradiciju popularne glazbe središnje Europe, a osobito talijanske i njemačke, koja je najviše utjecala na hrvatsku zabavnu glazbu. Navodeći različite pristupe istraživanju refleksivno se promišlja o načinu pisanja i pronalaženju omjera subjektivnoga i objektivnog u analizi i interpretaciji konteksta i građe. Tumači se zašto se samo muzikološkom analizom ne može objasniti uspješnost neke pjesme nego u raščlambu treba uvesti ulogu producenta i njegov odnos s pjevačem, odnosno s publikom kojoj namjenjuje pjesmu, čemu se zatim dodaju pitanja i problemi tehnologije, medija i sustava moći koji neminovno diktiraju odnos glazbe, zabave i dokolice. Disertacijom se popunjava praznina u istraživanju glazbe naše svakodnevice, a kritički s metodološkim pomacima, refleksivnim autoantropološkim postupcima na suvremeni način odgovara na mnoštvo pitanja koja su se tijekom istraživanja nametnula, na koja su utjecali i tijekom istraživanja ih modificirali i sugovornici, različiti sudionici u procesima stvaranja zabavne glazbe u nas.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
189-1890668-0661 - Plesna etnografija i mnogostruki identiteti (Zebec, Tvrtko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Tvrtko Zebec
(mentor)