Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 431491

Fatalni maligni neuroleptički sindrom u kombiniranoj primjeni flufenazina i klozapina


Telarović, Srđana; Telarović, Siniša; Begić, Dražen
Fatalni maligni neuroleptički sindrom u kombiniranoj primjeni flufenazina i klozapina // Socijalna psihijatrija, 37 (2009), 3; 150-154 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz bolesnika, znanstveni)


CROSBI ID: 431491 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Fatalni maligni neuroleptički sindrom u kombiniranoj primjeni flufenazina i klozapina
(Fatal neuroleptic malignant syndrome on fluphenazine and clozapine combination)

Autori
Telarović, Srđana ; Telarović, Siniša ; Begić, Dražen

Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 37 (2009), 3; 150-154

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz bolesnika, znanstveni

Ključne riječi
maligni neuroleptički sindrom; klozapin; flufenazin; kreatinin fosfokinaza
(neuroleptic malignant syndrome; clozapine; fluphenazine; creatinine phosphokinase)

Sažetak
Maligni neuroleptički sindrom (MNS) karakteriziran je ekstremnim rigiditetom muskulature, povišenjem vrijednosti serumske fosfokinaze (CPK) te febrilitetom uz česte upalne infiltrate pluća i visokom stopom mortaliteta. Najčešće je uvjetovan neuroleptičkom terapijom. Prikazan je slučaj 34-godišnjeg bolesnika s primarnom dijagnozom shizofrenije (SCH) trajanja devet godina, koji je tijekom 16-hospitalizacije razvio MNS sa smrtnim ishodom. U ranijem tijeku bolesnik je liječen atipičnim neuroleptikom klozapinom uz periodičku primjenu standardnog neuroleptika u depot obliku. Treći dan nakon dodatka peroralnog pripravka standardnog neuroleptika flufenazina bolesnik razvija MNS. Klinički je registriran generalizirani rigiditet, febrilitet, profuzno znojenje, tahikardija i znaci bronhopneumonije desno. U dva navrata učinjenim rentgenogramima pluća nije verificirano radioloških znakova patološkog supstrata. Laboratorijskom obradom prikazano je povišenje vrijednosti CPK. Tijekom prethodne dvoje hospitalizacije zabilježene su također povišene vrijednosti CPK, bez znakova MNS. Unatoč poduzetim mjerama liječenja uz suradnju liječničkog konzilija i svu raspoloživu terapiju (promptno isključenje neuroleptika, bromokriptin, miorelaksansi, intenzivna skrb), te kontinuiranu konzultaciju s ekspertima struke, nakon dvanaest dana došlo je do letalnog ishoda. Postmortalno učinjenom patološkom obradom utvrđen je vrlo impresivni obostrani hemoragijski pneumonički infiltrat kao inicijalnio uzrok smrti. Iako rijetka komplikacija terapije neurolepticima i drugim lijekovima, MNS unatoč adekvatno provedenoj dostupnoj terapiji, ciljanim i simptomatskim mjerama liječenja uz intenzivnu skrb, na žalost često završava fatalno. Stoga MNS zahtjeva permanentna isteaživanja, među ostalim i genska, ranu dijagnozu, adekvatnu terapiju, razmjenu kliničkih iskustava i što je posebice značajno - racionalnu oprabu antipsihotika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb,
Klinički bolnički centar Zagreb

Profili:

Avatar Url Dražen Begić (autor)

Avatar Url Srđana Telarović (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Telarović, Srđana; Telarović, Siniša; Begić, Dražen
Fatalni maligni neuroleptički sindrom u kombiniranoj primjeni flufenazina i klozapina // Socijalna psihijatrija, 37 (2009), 3; 150-154 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz bolesnika, znanstveni)
Telarović, S., Telarović, S. & Begić, D. (2009) Fatalni maligni neuroleptički sindrom u kombiniranoj primjeni flufenazina i klozapina. Socijalna psihijatrija, 37 (3), 150-154.
@article{article, year = {2009}, pages = {150-154}, keywords = {maligni neurolepti\v{c}ki sindrom, klozapin, flufenazin, kreatinin fosfokinaza}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {37}, number = {3}, issn = {0303-7908}, title = {Fatalni maligni neurolepti\v{c}ki sindrom u kombiniranoj primjeni flufenazina i klozapina}, keyword = {maligni neurolepti\v{c}ki sindrom, klozapin, flufenazin, kreatinin fosfokinaza} }
@article{article, year = {2009}, pages = {150-154}, keywords = {neuroleptic malignant syndrome, clozapine, fluphenazine, creatinine phosphokinase}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {37}, number = {3}, issn = {0303-7908}, title = {Fatal neuroleptic malignant syndrome on fluphenazine and clozapine combination}, keyword = {neuroleptic malignant syndrome, clozapine, fluphenazine, creatinine phosphokinase} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • EMBASE (Excerpta Medica)
  • PsychINFO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font