Likovno umjetničko djelo kao poticaj likovnog izražavanja učeničkih emocija (CROSBI ID 39848)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pivac, Dunja ; Ivelja, Branka
hrvatski
Likovno umjetničko djelo kao poticaj likovnog izražavanja učeničkih emocija
U prilogu se raspravlja o proširenim mogućnostima korištenja likovno umjetničkih djela u nastavi likovne kulture kao poticajima za likovno izražavanje učeničkih emocija. Iako je upotreba likovno umjetničkog djela u suvremenoj nastavi likovne kulture neupitna, ona se temelji na konkretnom ilustriranju likovnog problema koji će učenici "rješavati" tijekom nastavnog procesa. Pri navedenoj upotrebi likovno umjetničkog djela u nastavi likovne kulture, koja je postala obvezni standard, naglašena je racionalna razina doživljavanja umjetničkog djela, na koju se dominantno utječe obrazovanjem, ali je zanemarena i potisnuta emocionalna razina doživljavanja umjetničke poruke. S obzirom na to da je doživljavanje umjetničkih djela složen fenomen koji uključuje emocionalne i racionalne komponente, potrebno je pronalaziti metodičke pristupe koji će omogućiti učenicima što potpuniji estetski doživljaj odabranog likovnog djela koji se ne iscrpljuje samo u parcijalnom, ilustriranju likovnog problema, nego potiče učenika na empatiju, transferiranje i likovno izražavanje vlastitih emocija, što ima snažnu odgojnu, identifikacijsku, introspekcijsku te potencijalno profilaktičku i terapijsku funkciju.
likovno umjetničko djelo, emocije, učenici, likovno izražavanje
nije evidentirano
engleski
Visual work of art as a stimulus for students' visual expression of emotions
nije evidentirano
visual work of art, emotions, students, visual art expression
nije evidentirano
Podaci o prilogu
93-106.
objavljeno
Podaci o knjizi
Djeca i mladež u svijetu umjetnosti
Ivon, Hicela
Split: Centar Studia mediterranea pri Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Splitu ; Ogranak Hrvatskog pedagoško-književnog zbora u Splitu
2009.
978-953-7395-25-4