Odnos dječje empatije i socijalne distance prema djeci Romima i djeci s invaliditetom (CROSBI ID 355753)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Horvat, Kristina
Franc, Renata
Maričić, Jelena
hrvatski
Odnos dječje empatije i socijalne distance prema djeci Romima i djeci s invaliditetom
Istraživanje pod nazivom „ Odnos dječje empatije i socijalne distance prema djeci Romima i djeci s invaliditetom“ provedeno je na uzorku učenika petih razreda u Zagrebu, a ukupan broj sudionika je N=311. Primjenjen je Indeks međuosobne reaktivnosti za djecu i Skala socijalne distance vezana uz načine provođenja slobodnog vremena. Empatija i socijalna distanca čine važan aspekt interpersonalnog funkcioniranja te smo ovim radom nastojali pridonijeti razumijevanju navedenih konstrukata i njihovog međuodnosa, te objašnjenju mogućeg postojanja spolnih razlika Utvrdili smo da djevojčice postižu veću razinu empatije na dimenzijama zauzimanje perspektive i empatijska briga i osobna uznemirenost. Svi sudionici iskazali su veći stupanj socijalne distance prema djeci Romima u odnosu na djecu koja se kreću u invalidskim kolicima, dok su dječaci pokazali veću sklonost neprihvaćanja odnosa sa djecom iz obje ispitivane skupine. Na poduzorcima djevojčica utvrđeno je postojanje značajne negativne povezanosti zauzimanja perspektive i empatijske brige i socijalne distance prema dvjema skupinama, te značajna negativna povezanost osobne uznemirenosti i socijalne distance prema romskoj djeci. Kod dječaka postoji značajna negativna povezanost zauzimanja perspektive i empatijske brige i fantazije sa socijalnom distancom prema djeci s invaliditetom. Odnos između socijalne distance prema dvije skupine značajan i pozitivan. Na cjelokupnom uzorku sudionika jedino se dimenzija zauzimanje perspektive i empatijska briga pokazala značajnim prediktorom socijalne distance prema djeci Romima i djeci koja se kreću u invalidskim kolicima.
predrasude; romska djece; djeca s invaliditetom; socijalna distanca; empatija
nije evidentirano
engleski
The relation between children's empathy and social distance toward Romani children and disabled children
nije evidentirano
prejudice; Romani children; disabled children; social distance; empathy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
62
29.09.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb