Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 430112

Objektivni pokazatelji antropološkog statusa djece preduvjet kvalitetnog programiranja


Pejčić, Aleksandra; Trajkovski Višić, Biljana; Lončarić, Ingrid
Objektivni pokazatelji antropološkog statusa djece preduvjet kvalitetnog programiranja // Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta / Vujičić, Lidija ; Duh, Matjaž (ur.).
Rijeka: Učiteljski fakultet u Rijeci, Pedagoški fakultet u Mariboru, 2009. str. 177-186 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Objektivni pokazatelji antropološkog statusa djece preduvjet kvalitetnog programiranja
(Objective indicators of the anthropological status of children: a precondition to well-designed programming)

Autori
Pejčić, Aleksandra ; Trajkovski Višić, Biljana ; Lončarić, Ingrid

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta / Vujičić, Lidija ; Duh, Matjaž - Rijeka : Učiteljski fakultet u Rijeci, Pedagoški fakultet u Mariboru, 2009, 177-186

ISBN
978-953-7070-20-5

Skup
Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 12-14.10. 2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Morfološke karakteristike; motoričke sposobnosti; predškolski uzrast; dječaci i djevojčice; programiranje
(Morphological characteristics; motor abilities; pre-school age; boys and girls; programming)

Sažetak
Na uzorku od 20 ispitanika starih 6 godina ± ; 6 mjeseci ( 11 dječaka i 9 djevojčica ) dječjeg vrtića « ; Zlatna ribica» ; iz Kostrene, bio je primijenjen sustav baterije mjernih instrumenata od ukupno 13 varijabli ( 4 morfološke i 9 motoričkih), s ciljem utvrđivanja razine antropoloških obilježja radi optimalnog programiranja, odnosno optimalnog prilagođavanja zadataka, sadržaja, volumena opterećenja i metoda rada autentičnim potrebama mjerenih ispitanika. Podaci su dobiveni primjenom osnovnih statističkih parametara ( AS, SD, ) skupina po spolu i uspoređeni su s vrijednostima za taj uzrast u Primorsko-goranskoj županiji. Temeljem analize izračunatih rezultata u morfološkim varijablama može se zaključiti da su i djevojčice i dječaci skladno građeni i da nemaju izrazitije količine masti u tijelu. U prostoru motoričkih sposobnosti analiza dobivenih rezultata ukazuje kod djevojčica na nešto nižu razinu statičke snage ruku i ramenog pojasa (VIS), fleksibilnost ramenog pojasa (RUKE) i fleksibilnost trupa i zadnje lože nogu (SJED), dok je kod dječaka niža razina sposobnosti izražena u testu fleksibilnosti trupa i zadnje lože nogu (SJED) , statičke snage ruku i ramenog pojasa (VIS) i u testu koordinacije u ritmu (ŠK). U cilju kvalitetnog programiranja kinezioloških aktivnosti odnosno odabira optimalnih sadržaja i volumena rada za dječake i djevojčice izračunate su Z-vrijednosti koje upućuju na prioritete u odabiru kinezioloških sadržaja, a T-test primijenjen je s ciljem utvrđivanja razlika između dječaka i djevojčica. Djevojčice i dječaci se ne razlikuju statistički značajno u mjerenim varijablama te se srodnim kineziološkim sadržajima i kod dječaka i kod djevojčica može utjecati na povećanje razine određenih motoričkih sposobnosti. Na osnovi dobivenih podataka varijabli u motoričkom prostoru osobitu pozornost treba u radu s djevojčicama posvetiti razvoju statičke snage ruku i ramenog pojasa i fleksibilnost ramenog pojasa, a kod dječaka vježbama fleksibilnosti trupa i zadnje lože nogu, statičkoj snazi ruku i ramenog pojasa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
034-0342282-2325 - Značaj razine tjelesne aktivnosti u prevenciji kroničnih srčanožilnih bolesti (Marjeta Mišigoj-Duraković, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb