Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prilagodba luke opće namjene putničkom prometu na primjeru luke Gruž (CROSBI ID 355602)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Tomašić, Lucija Prilagodba luke opće namjene putničkom prometu na primjeru luke Gruž / Jolić, Natalija (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2009

Podaci o odgovornosti

Tomašić, Lucija

Jolić, Natalija

hrvatski

Prilagodba luke opće namjene putničkom prometu na primjeru luke Gruž

Dubrovačko-neretvanska županija najjužnija je županija u Republici Hrvatskoj i teritorijalno je organizirana u 22 jedinice lokalne uprave i samouprave, odnosno 5 gradova (Dubrovnik, Korčula, Ploče, Metković i Opuzen) i 17 općina (Blato, Dubrovačko primorje, Janjina, Konavle, Kula Norinska, Lastovo, Lumbarda, Mljet, Orebić, Pojezerje, Slivno, Smokvica, Ston, Trpanj, Vela Luka, Zažablje i Župa dubrovačka). Županijsko središte se nalazi u Gradu Dubrovniku. Razvojem trgovine i dolaskom željezničke pruge u Dubrovnik početkom dvadesetog stoljeća, ukazala se potreba za gradnjom nove pomorske luke u Dubrovniku, jer stara gradska luka ni svojim položajem, ali ni mogućnostima nije ni približno udovoljavala zahtjevima za gradnju teretne luke. Luka je u početku bila teretno-putnička, pa je shodno tome uređen jedan putnički gat, a ostatak luke je izgrađen kao pristanište za teretne brodove s dizalicama za istovar i utovar brodskog tereta, kao i terminalom za istovar i utovar željezničkih vagona, kojima se obavljao transport raznih dobara diljem bivše Jugoslavije. Luka je bila specijalizirana za prihvat i daljnji transport drvne građe, a daljnjim razvojem luke izgrađena je velika hladnjača za prihvat i skladištenje lako kvarljivih prehrambenih proizvoda. Za prihvat putnika izgrađen je i veliki terminal s restoranom i ostalim potrebnim sadržajima. Tijekom Domovinskog rata, nakon višednevnog granatiranja, hladnjača je uništena u potpunosti, a terminal za prihvat putnika pretrpio je ogromna oštećenja. Luka je u to vrijeme bila jedina veza Dubrovnika sa svijetom, jer je Dubrovnik bio u potpunoj blokadi. Projektom izgradnje operativne obale Batahovina do kraja 2011. godine trebala bi biti završena nova operativna obala na području Batahovine u duljini od 600 metara, a cilj projekta je osposobiti i angažirati taj dio luke za potrebe trajektnog međunarodnog i domaćeg linijskog prometa, dok bi se unutarnji dio luke, u dijelu vezova 10 -16 prenamijenio isključivo za potrebe prihvata brodova na kružnim putovanjima. Projekt podrazumijeva i proširenje lučkog područja i na područje iznad prometnice Jadranske magistrale u smjeru stare željezničke trase.

luka Dubrovnik; povijest dubrovačke luke; analiza plovidbenog područja

nije evidentirano

engleski

Adjustment of general purpose port to the passenger traffic in the case of the port of Gruz

nije evidentirano

port of Dubrovnik; Dubrovnik port history; the analysis of navigational areas

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48

15.09.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport