Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kemijski koncepti neophodni za razumijevanje bioloških procesa (CROSBI ID 555126)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Pregle, Lidija ; Radanović, Ines ; Lukša, Žaklin ; Mrvoš-Sermek Draginja Kemijski koncepti neophodni za razumijevanje bioloških procesa // Zbornik sažetaka 10. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES s međunarodnim sudjelovanjem / Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2009. str. 327-328

Podaci o odgovornosti

Pregle, Lidija ; Radanović, Ines ; Lukša, Žaklin ; Mrvoš-Sermek Draginja

hrvatski

Kemijski koncepti neophodni za razumijevanje bioloških procesa

Osnovni biološki koncepti u sadržajima koji su obuhvaćeni nastavnim programom prethodnog razreda ispitani su kod učenika OŠ i gimnazija u ožujku 2008. internetskim sustavom Ampyx. Cilj istraživanja bio je utvrditi primjenu osnovnih kemijskih koncepata koji su neophodni za razumijevanje bioloških procesa u nastavi prirode i biologije. Utvrđena je pozitivna korelacija (R=0, 86) između postotka točnih odgovora vezanih uz kemijske koncepte i postotka ukupno točnih odgovora u testu, s obzirom na uzrast učenika, a bez signifikantnih razlika. Učenici odgovaraju točno na sva pitanja u testu u prosjeku 42 %, a na pitanja vezana uz kemijske koncepte u prosjeku 43 %. Signifikantne razlike (F(3, 5)= 12, 29 ; p<0, 001) ukazuju na najveću neujednačenost odgovora u 8. r OŠ , a najmanju u 1. r gimnazije. Osnovni kemijski koncept fizikalno-kemijske promjene, zastupljen najvećim brojem pitanja učenici različite dobi ujednačeno primjenjuju, dok su u usvajanju koncepata kemijske ravnoteže, vrste tvari i otopine primijećene signifikantne razlike. Razlike između primjene osnovnih kemijskih koncepata unutar različitih grana biologije nisu značajne, ali ovise o uzrastu učenika (F(1, 73)= 1, 88 ; p<0, 03). U svakom razredu kemijski koncepti su provjeravani kroz pitanja iz ekologije i fiziologije kod kojih nisu utvrđene značajne razlike pri savladavanju s obzirom na uzrast. Istraživanje je provedeno za potrebe znanstvenog projekta Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije, ostvarenog uz potporu MZOŠ.

osnovni biološki koncepti; razumijevanje; osnovni kemijski koncepti; internetski sustav Ampyx

nije evidentirano

engleski

Chemical concepts essential for understanding of biological processes

nije evidentirano

basic biological concepts; basic chemical concepts; online system Ampyx

nije evidentirano

Podaci o prilogu

327-328.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik sažetaka 10. HRVATSKI BIOLOŠKI KONGRES s međunarodnim sudjelovanjem

Besendorfer, Višnja ; Kopjar, Nevenka ; Vidaković-Cifrek, Željka ; Tkalec, Mirta ; Bauer, Nataša ; Lukša, Žaklin

Zagreb: Hrvatsko biološko društvo

978-953-6241-07-1

Podaci o skupu

10. hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem

predavanje

14.09.2009-20.09.2009

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Kemija, Pedagogija, Biologija