Model prilagodljivog minimalističkog sučelja za potporu univerzalnoj upotrebljivosti sustava e-učenja (CROSBI ID 355485)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Ljubić, Sandi
Glavinić, Vlado
hrvatski
Model prilagodljivog minimalističkog sučelja za potporu univerzalnoj upotrebljivosti sustava e-učenja
U području sveprisutnog računarstva, sustavi za m-učenje predstavljaju dodatnu prednost za globalni proces cjeloživotnog obrazovanja. Prilikom modeliranja pripadnih usluga m-učenja teži se potpunom iskorištenju razvoja mobilne tehnologije i izgradnji aplikacija za mobilne uređaje koje će biti moćne, grafički bogate i upotrebljive. Međutim, prihvaćenost navedenih sustava i aplikacija u velikoj mjeri ovisi o upotrebljivosti, zbog čega poseban naglasak treba staviti na dizajn korisničkog sučelja i mobilne interakcije. Slijedom smjernica univerzalne upotrebljivosti, proces razvoja mora uključivati postupke prilagodbe koji su ključni za podešavanje mobilne aplikacije individualnim korisničkim potrebama i stilu interakcije. U ovom radu je predložen i implementiran model sučelja za aplikacije mobilnih uređaja koji se temelji na komponenti izbornika, a u kojem su mogućnosti prilagodbe primarno ostvarene korištenjem adaptabilnih i adaptivnih tehnika. Izrađen je i radni simulacijski okvir za teoretsku usporedbu statičkih i automatski prilagodljivih izbornika unutar okruženja mobilnih aplikacija, čime je ostvarena odgovarajuća platforma za prediktivno vrednovanje upotrebljivosti predloženog modela. Razne konfiguracije izbornika međusobno su uspoređene u skladu s dva različita pristupa automatskoj prilagodbi na temelju odnosnih algoritamskih instrukcija. Simulacijski rezultati potvrđuju činjenicu da korištenje automatske prilagodbe čini značajnu razliku jer omogućava adekvatno povećanje efikasnosti procesa navigacije unutar sučelja mobilnih aplikacija temeljenih na komponenti izbornika.
adaptivna korisnička sučelja; adaptabilna korisnička sučelja; personalizacija; univerzalna upotrebljivost; m-učenje; mobilna interakcija
nije evidentirano
engleski
Model of an Adaptive Minimalistic Interface Supporting Universal Usability of e-Learning Systems
nije evidentirano
adaptive user interfaces; adaptable user interfaces; personalization; universal usability; m-learning; mobile interaction
nije evidentirano
Podaci o izdanju
99
23.09.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb