Interkulturalni kurikulum i obrazovanje Roma u Hrvatskoj (CROSBI ID 554912)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Hrvatić, Neven ; Blažević, Ana
hrvatski
Interkulturalni kurikulum i obrazovanje Roma u Hrvatskoj
Interkulturalne odrednice nacionalnog kurikuluma dominantno se reflektiraju kroz pristup obrazovanju na manjinskim jezicima (i posebno odgoju i obrazovanju Roma). U Hrvatskoj nije usvojena jedinstvena koncepcija odgoja i obrazovanja za pripadnike romske nacionalne zajednice. Multikulturalni sastav hrvatskog društva ukazuje na opravdanost inauguriranja interkulturalnih modela, što pretpostavlja poznavanje relevantnih faktora: nacionalnih stereotipova, kulturnih karakteristika i socijalne distance, što potvrđuju rezultati znanstvenog projekta Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (postojanje stereotipa i izražena socijalna distanca prema Romima kod srednjoškolaca u Hrvatskoj). Koncept socijalne integracije za Rome podrazumijeva, prije svega, prihvaćanje prava i obveza iz postojećih zakonskih dokumenata, uključivanje u odgojno-obrazovni sustav (formalno i stvarno), zapošljavanje i ostvarivanje specifičnih manjinskih prava. Konceptualizacija ustroja sustava odgoja i obrazovanja za Rome svakako treba uvažiti zahtjeve okružja (u okviru redovnog školskog sustava) i Roma, u pravcu konstrukcije nove integrativne škole, a ne mehaničke rekonstrukcije postojeće. Za romsku nacionalnu zajednicu u Hrvatskoj presudno je, uz poboljšanje socio-gospodarskog položaja, integriranje u sve segmente društva, ali i neprijeporna potreba očuvanja kulture, tradicije i stila života.
interkulturalni kurikulum; odgoj i obrazovanje Roma; obrazovanje na manjinskim jezicima; integracija
nije evidentirano
engleski
Intercultural Curriculum and Roma Education in Croatia
nije evidentirano
intercultural curriculum; Roma education; education in minority languages; integration
nije evidentirano
Podaci o prilogu
243-255.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Bene, Annamaria
Subotica: Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka
978-86-323-0749-0
Podaci o skupu
AZ ESÉLYEGYENLŐSÉG ÉS A FELZÁRKÓZTATÁS VETÜLETEI AZ OKTATÁSBAN - JEDNAKOST ŠANSI KAO REZULTAT INTEGRACIJE U OBRAZOVANJU
predavanje
17.09.2009-19.09.2009
Subotica, Srbija