Povezanost samopoštovanja i školskog uspjeha s ispitnom anksioznošću (CROSBI ID 355416)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Sušanj, Ivan
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Povezanost samopoštovanja i školskog uspjeha s ispitnom anksioznošću
Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti jesu li i u kojoj mjeri samopoštovanje i uspjeh u školi povezani s ispitnom anksioznošću. U istraživanju je sudjelovalo 206 učenika Osnovne škole Ivana Gorana Kovačića (103 učenika sedmih i osmih razreda) i XVIII. Gimnazije (103 učenika prvih i drugih razreda) u Zagrebu. Primijenjena su dva instrumenta: samopoštovanje učenika procijenjeno je Rosenbergovom skalom samopoštovanja (Lacković – Grgin, 1994.), a ispitna anksioznost subskalom ispitne anksioznosti Skale za djecu - SKAD (Vulić – Prtorić, 2000.). Školski uspjeh izračunat je kao prosjek ocjena iz predmeta na školskom polugodištu iz školskih imenika. Dobiveni rezultati su pokazali da nema razlike između učenika i učenica u stupnju povezanosti samopoštovanja i školskog uspjeha sa ispitnom anksioznošću. Na cijelom uzorku postoji statistički značajna povezanost stupnja samopoštovanja i školskog uspjeha s ispitnom anksioznošću s time da je ona negativnog predznaka. Učenici koji postižu slabiji školski uspjeh imaju niže samopoštovanje i veću razinu ispitne anksioznosit.
ispitna anksioznost; samopoštovanje; školski uspjeh
nije evidentirano
engleski
The relationship between self-esteem, school success and test anxiety
nije evidentirano
test anxiety; self-esteem; school success
nije evidentirano
Podaci o izdanju
33
03.07.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb