Povezanost odnosa djece i roditelja s nasilničkim ponašanjem djece školske dobi u odnosu na emocionalnost djeteta (CROSBI ID 355415)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Radoš, Marina
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Povezanost odnosa djece i roditelja s nasilničkim ponašanjem djece školske dobi u odnosu na emocionalnost djeteta
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost roditeljskog prihvaćanja i odbijanja te emocionalnosti djeteta s nasiljem među djecom. Istraživanje je provedeno na učenicima petih i šestih razreda Osnovne škole „ Žuti Brijeg“ u Zagrebu, s ukupno 185 učenika na kojima je primijenjen Upitnik školskog nasilja (UŠN), Skala kvalitete obiteljskih interakcija (KOBI) i Upitnik emocionalnosti, aktiviteta i društvenosti za djecu (EAS junior). Prema rezultatu na EAS subskali djeca su podijeljena na skupine više i niže emocionalnosti. Utvrđeno je kako se ove skupine značajno razlikuju, i to tako da emotivnija djeca doživljavaju i čine više nasilja, te se doživljavaju odbačenijima od strane majke i oca dok se niže emocionalna djeca doživljavaju prihvaćenjima od svojih očeva. Kod djece višeg stupnja emocionalnosti je utvrđeno kako je više roditeljsko odbacivanje, kao i niže prihvaćanje povezano s većom količinom doživljenog nasilja, dok je kod skupine djece s nižim stupnjem emocionalnosti veće percipirano odbacivanje i manje prihvaćanje povezano s većom količinom počinjenog nasilja.
nasilje među djecom; roditeljsko prihvaćanje i odbijanje; emocionalnost djeteta
nije evidentirano
engleski
The influence of parent-child relationship on bullying among children in the relation to the childs level of emotionality
nije evidentirano
bullying; parental acceptance and rejection; child’ s level of emotion
nije evidentirano
Podaci o izdanju
69
16.07.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Hrvatski studiji
Zagreb