Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 424235

Zur Rezeption von Astrid Lindgrens "Pippi Langstrumpf" in Kroatien


Engler, Tihomir; Turza-Bogdan, Tamara; Mikulan, Krunoslav
Zur Rezeption von Astrid Lindgrens "Pippi Langstrumpf" in Kroatien // Astrid Lindgren - Werk und Wirkung. Internationale und interkulturelle Aspekte / Blume, Svenja ; Kümmerling-Meibauer, Bettina ; Nix, Angelika (ur.).
Frankfurt am Main: Peter Lang, 2009. str. 155-174


Naslov
Zur Rezeption von Astrid Lindgrens "Pippi Langstrumpf" in Kroatien

Autori
Engler, Tihomir ; Turza-Bogdan, Tamara ; Mikulan, Krunoslav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Astrid Lindgren - Werk und Wirkung. Internationale und interkulturelle Aspekte

Urednik/ci
Blume, Svenja ; Kümmerling-Meibauer, Bettina ; Nix, Angelika

Izdavač
Peter Lang

Grad
Frankfurt am Main

Godina
2009

Raspon stranica
155-174

ISBN
978-3-631-57028-9

Ključne riječi
Lindgren, Pippi Langstrumpf, Rezeption, Schulsystem

Sažetak
U prilogu se iznose podaci o hrvatskim i jugoslavenskim izdanjima djela Astrid Lindgren, određuje njihova pozicija u hrvatskom kulturnom i političkom kontekstu, kao i stav hrvatskog obrazovnog sustava spram lektire autoričinih djela. Pritom se utvrđuje da su lektiru romana o dogodovštinama Pipi Duge Čarape u socijalističkoj Hrvatskoj omogućile modernizacijske tendencije unutar socijalističkog sistema s kraja šezdesetih i početka sedamdesetih godina prošlog stoljeća, uslijed kojih je bila moguća recepcija i takvih književnih djela čiji je kritičko-anarhistički potencijal bio usmjeren protiv 'normalnosti' postojećeg društvenog sustava. Ministarstvo obrazovanja nove, demokratske Hrvatske isprva uvrštava roman u lektiru da bi ga 1995. godine uklonilo iz nastavnih planova i programa, a potom, deset godina kasnije, u sklopu HNOS-a ponovno uvrstilo u lektiru. Recepcijske meandre romana u suvremenoj Hrvatskoj moguće je objasniti promjenama u hrvatskom kulturnom miljeu koji u poslijeratnim vremenima (od 1995. do 2005.) nakon konsolidacije teritorijalnog suvereniteta tematiziranje otpora djece spram uobičajenih obrazaca ponašanja, kao što je tome slučaj u romanu Pipi Duga Čarapa, ne smatra poželjnim. Da navedeni kritičko-anarhistički potencijal romana danas doživljava odgovarajuću valorizaciju, potvrđuje se u završnom dijelu rada u kojemu se iznose podaci o metodičko-didaktičkoj i književno-znanstvenoj recepciji tog djela unutar hrvatskog kulturnog kruga.

Izvorni jezik
Ger

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija, Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Dunja Pavličević-Franić, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Engler, Tihomir; Turza-Bogdan, Tamara; Mikulan, Krunoslav
Zur Rezeption von Astrid Lindgrens "Pippi Langstrumpf" in Kroatien // Astrid Lindgren - Werk und Wirkung. Internationale und interkulturelle Aspekte / Blume, Svenja ; Kümmerling-Meibauer, Bettina ; Nix, Angelika (ur.).
Frankfurt am Main: Peter Lang, 2009. str. 155-174
Engler, T., Turza-Bogdan, T. & Mikulan, K. (2009) Zur Rezeption von Astrid Lindgrens "Pippi Langstrumpf" in Kroatien. U: Blume, S., Kümmerling-Meibauer, B. & Nix, A. (ur.) Astrid Lindgren - Werk und Wirkung. Internationale und interkulturelle Aspekte. Frankfurt am Main, Peter Lang, str. 155-174.
@inbook{inbook, year = {2009}, pages = {155-174}, keywords = {Lindgren, Pippi Langstrumpf, Rezeption, Schulsystem}, isbn = {978-3-631-57028-9}, title = {Zur Rezeption von Astrid Lindgrens "Pippi Langstrumpf" in Kroatien}, keyword = {Lindgren, Pippi Langstrumpf, Rezeption, Schulsystem}, publisher = {Peter Lang}, publisherplace = {Frankfurt am Main} }