Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 423113

Rat u hrvatskoj u angloameričkim dramama. Drugi dio: razumijevanje i točna ilustracija


Nikčević, Sanja
Rat u hrvatskoj u angloameričkim dramama. Drugi dio: razumijevanje i točna ilustracija // Krležini dani u Osijeku 2007. / Hećimović, Branko (ur.).
Osijek/Zagreb,: HAZU, HNK Osijek, 2008. str. 436-451 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Rat u hrvatskoj u angloameričkim dramama. Drugi dio: razumijevanje i točna ilustracija
(War in Croatia in Anglo American Plays: Second part: Understanding and Correct Use)

Autori
Nikčević, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Krležini dani u Osijeku 2007. / Hećimović, Branko - Osijek/Zagreb, : HAZU, HNK Osijek, 2008, 436-451

ISBN
978-953-154-844-1

Skup
Krležini dani u Osijeku 2007.

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 11-14. 12. 2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Ratna drama; rat u bivšoj Jugoslaviji; Catherine Filloux; David Robson; Jose Riviera; Cellen Wagner; Fabrice Melquiot; Chris Thorpe
(Ratna drama; Catherine Filloux; David Robson; Jose Riviera; Cellen Wagner; Fabrice Melquiot; Chris Thorpe)

Sažetak
Rat na prostorima bivše Jugoslavije bio je izazovna tema svjetskim dramatičarima a istraživanje objavljenih/izvedenih drama je pokazalo da postoje dva oprečna pristupa. U prvom objavljenom dijelu istraživanja (Krležini dani 2005) bavila sam se zloupotrebama (krivo korištenje toponima i podataka, korištenje stereotipa, zloupotreba teme i emotivnog naboja) prikaza našeg rata u dramama angloameričkog kruga. U drugom dijelu istraživanja i ovom tekstu analiziram drame koje pokazuju razumijevanje za temu kojom se bave i to američke (Catherine Filloux Lemkinova kuća/Lemkin's House ; Pas i vuk/Dog and Wolfe ; David Robson Čovjek je mjera čovjeka/Man Measured Man, Jose Riviera Tektonska kiša/ Cloud Tectonics), britanske drame (Chris Thorpe Na sigurnom/ Safety), te kanadsku (Cellen Wagner Spomenik/The Monument) i francusku dramu (Fabrice Melquiota Nečastivi na dobitku/Le Diable en partage). Ove drame spominju točne događaje i likove, ratna tema je obrađena s razumijevanjem a i emotivni naboj (dakle drama koja direktno ne spominje naš prostor ali ga podrazumijeva) nije samo medijski trik za privlačenje pažnje nego i podloga za samosvojno djelo.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove
Akademija dramske umjetnosti, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Sanja Nikčević, (213923)