Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Teorijske i metodičke osnove treninga djece sportaša (CROSBI ID 553550)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad

Milanović, Dragan ; Jukić, Igor ; Mišigoj-Duraković, Marjeta ; Heimer, Stjepan ; Šalaj, Sanja Teorijske i metodičke osnove treninga djece sportaša // Zbornik radova XVIII. Simpozija socijalne pedijatrije: Sport i zdravlje djece i mladih. 2006. str. 12-18

Podaci o odgovornosti

Milanović, Dragan ; Jukić, Igor ; Mišigoj-Duraković, Marjeta ; Heimer, Stjepan ; Šalaj, Sanja

hrvatski

Teorijske i metodičke osnove treninga djece sportaša

Sustav sportske pripreme djce te organiziranje i rad sportskih škola u Hrvatskoj nalaze se u fazi formiranja. Sportske škole bi i u nas morale biti temeljni oblik rada s mladim sportašima. Uključivale bi djecu za koju se s visokim stupnjem sigurnosti, uz pomoć objektivnih znanstvenih metoda, može prognozirati sprtski razvoj u kasnijim fazama sportskog usavršavanja. Sportom je moguće vrlo efikasno utjecati na integralni razvoj djeteta sportaša, na njegov zdravstveni, socijalni, kognitivni, emocionalni, morfološki i motorički status i zadovoljavanje primarnih i sekundarnih potreba (Milanović i Milanović 1992). Trening djece iz više razloga zauzima posebno mjesto u sustavu sportske pripreme. Da bi natjecateljski rezultat mladog sportaša bio odraz njegovih stvarnih potencijala potrebno je tijekom višegodišnjeg procesa sportske pripreme na svakom stupnju njegove sportske specijalizacije smišljeno i racionalno utjecati na razvoj njegovih sposobnosti i osobina te ga poučavati specifičnim motoričkim znanjima. Kontinuirani sportski razvoj koji će minimazirati mogućnost ozljeda i zastoja u sportskom razvoju, moguć je jedino dobro organiziranom sportskom pripremom i stalnom kontrolom efekta trenažnog rada. Model trenažnog procesa mlađih dobnih kategorija u sportskim školama mora biti temeljen na empirijski i znanstveno utemeljenim zakonitostima biološkog, psihološkog i sportskoh razvoja djece i mladeži u pojedinim fazama sportskoh usavršavanja pri čemu se dijete-sportaš nikada ne smije tretirati kao umanjena struktura verzija odrasloh vrhunskog sportaša, već njegov organizam predstavlja specifičan dinamički anatomsko-fiziološki i funkcionalni sustav koji se nalazi u stalnom diferencijalnom i progresivnom razvoju. Strategijski gledano, primarni vilj treninga djece i mladeži u sportskim školama ne smije biti ubrzano maksimiziranje sportskih rezultata nego izgradnja funkcionalno-motoričke osnove za njihovo postizanje u kasnijim fazama sportskoe specijalizacije. Upravo zbog toga se trening djece i mladeži može kvalificirati kao specifičan dugoročan proces adaptacije organizma potencijalnih vrhunskih sportaša na zahtjeve trenažnih i natjecateljskih opterećenja.

teorijske ; metodičke ; trening ; djeca ; sportaš

nije evidentirano

engleski

Theoretical and methodic basis of training children athletes

nije evidentirano

theoretical ; methodic ; training ; children athletes

nije evidentirano

Podaci o prilogu

12-18.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova XVIII. Simpozija socijalne pedijatrije: Sport i zdravlje djece i mladih

Podaci o skupu

XVIII. simpozij socijalne pedijatrije

ostalo

30.06.2006-01.07.2006

Vodice, Hrvatska

Povezanost rada

Kineziologija