Značaj i uloga intelektualnog kapitala u proizvođenju konkurentskih prednosti poduzeća (CROSBI ID 553171)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Sundać, Dragomir ; Švast, Nataša
hrvatski
Značaj i uloga intelektualnog kapitala u proizvođenju konkurentskih prednosti poduzeća
U suvremenom poslovnom okruženju najvažniji ekonomski resurs za postizanje konkurentske prednosti više nije kapital, prirodni resursi ili rad, već intelektualni kapital, i samo ona poduzeća koja su sposobna proizvoditi, upravljati i kontinuirano povećavati vlastiti intelektualni kapital opstat će na svjetskom tržištu. Prema tome, poduzeća moraju postati “ inteligentne organizacije“ . Model za povećanje učinkovitosti proizvođenja konkurentskih prednosti temeljen na intelektualnom kapitalu prikazan u članku ukazuje na novi način stvaranja vrijednosti – a to je upravo upravljanjem intelektualnim kapitalom i kontinuiranim ulaganjem u njega. Model ukazuje i na činjenicu da je za današnje poduzeće manje bitno kolika mu je imovina, a mnogo bitnije kolika je sposobnost njegovih zaposlenika da stvaraju vrijednost iz znanja i informacija. Znanje je temeljna proizvodna snaga u ljudskom društvu i glavni uvjet uspješnosti, sine qua non moderne ekonomije.
intelektualni kapital; održiva konkurentska prednost; zakon padajućih prinosa; model; međudjelovanje
nije evidentirano
engleski
Significance and role of intellectual capital in the production of competitive advantages of firms
U suvremenom poslovnom okruženju najvažniji ekonomski resurs za postizanje konkurentske prednosti više nije kapital, prirodni resursi ili rad, već intelektualni kapital, i samo ona poduzeća koja su sposobna proizvoditi, upravljati i kontinuirano povećavati vlastiti intelektualni kapital opstat će na svjetskom tržištu. Prema tome, poduzeća moraju postati “ inteligentne organizacije“ . Model za povećanje učinkovitosti proizvođenja konkurentskih prednosti temeljen na intelektualnom kapitalu prikazan u članku ukazuje na novi način stvaranja vrijednosti – a to je upravo upravljanjem intelektualnim kapitalom i kontinuiranim ulaganjem u njega. Model ukazuje i na činjenicu da je za današnje poduzeće manje bitno kolika mu je imovina, a mnogo bitnije kolika je sposobnost njegovih zaposlenika da stvaraju vrijednost iz znanja i informacija. Znanje je temeljna proizvodna snaga u ljudskom društvu i glavni uvjet uspješnosti, sine qua non moderne ekonomije.
intellectual capital; sustainable competitive advantage; law od fiminishing returns; model; interference
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2008.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Društvo i tehnologija 2008.
Mario Plenković
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom
978-953-6226-18-4
Podaci o skupu
XV. international scientific conference:Society and technology 2008 / XV. međunarodni znanstveni skup:Društvo i tehnologija 2008
predavanje
01.01.2008-01.01.2008
Zadar, Hrvatska