Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Definiranje transportnog koridora između Podunavlja i Jadrana (CROSBI ID 354690)

Ocjenski rad | diplomski rad

Damir Čale Definiranje transportnog koridora između Podunavlja i Jadrana / Jolić, Natalija (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2009

Podaci o odgovornosti

Damir Čale

Jolić, Natalija

hrvatski

Definiranje transportnog koridora između Podunavlja i Jadrana

Obzirom na ukupnu vrijednost zemljopisnog položaja Republike Hrvatske i sve ostale zemljopisne predispozicije, prometna valorizacija je sudbinski poziv naše države. Od kad postoji Hrvatska na ovim prostorima, njezin je interes povezati kontinentalni dio s prostranom hrvatskom primorskom „ fasadom“ , tj. vječitih povijesnih pojmova Dalmacije i Slavonije. Geoprometni položaj grada Rijeke, najviše je doprinio da se na njezinom području razvila lučka aglomeracija s blistavom perspektivom. U poslijeratnom razdoblju riječka luka se afirmirala kao jako pomorsko i industrijsko središte, te kao međunarodna tranzitna luka. Takvo značenje riječke luke za Republiku Hrvatsku i Europu proizlazi iz prometno-geografske prednosti pravca Podunavlje-Jadran, tzv. riječkog prometnog pravca, koji je prije svega određen blizinom Mediterana i Sueskog kanala, a njegovu opstojnost nužno je valorizirati s obzirom na novonastalu situaciju puštanjem plovnog puta Rajna-Majna-Dunav u duljini od 3.505 km od Sjevernog mora do Crnog mora. Riječko prometno čvorište s pripadajućim prometnim pravcem predstavlja paradigmu eksponiranosti naše zemlje. Koncentracija tokova robnih supstrata u osnovnom hrvatskom koridoru Podunavlje-Jadran uvjetovana je međusobnim komplementiranjem ali i konfrontacijom modusa prometne ponude. Stoga je neminovno iznalaženje optimalnih rješenja međugranskog, interdisciplinarnog karaktera u širem poimanju transportnog sustava s njegovim podsustavima, infrastrukturom i suprastrukturom te primjenom suvremenih transportnih tehnologija. Nedostatnost kapaciteta (propusne moći) prometne infrastrukture na riječkom prometnom pravcu limitira pragmatične dosege tehnološko-organizacijskih postupaka. Nameće se, dakle, potreba stvaranja novih preduvjeta za prihvat tranzitnih robnih supstrata na koridoru Podunavlje-Jadran, pored onih tradicionalnih i tokova roba kao produkta otvaranja zemalja bivšeg Istoka (Ukrajina), koje pruža povoljan geografski položaj i gospodarska jakost kontinentalnog zaleđa u gravitacijskoj zoni riječke luke.

Višenamjenski kanal Dunav-Sava; koridor Podunavlje-Jadran; gospodarska zona

nije evidentirano

engleski

Defining transports corridors between Podunavlje and Mediterranean

nije evidentirano

Multipurpose canal Dunav-Sava; corridor Podunavlje- Mediterranean; business zone

nije evidentirano

Podaci o izdanju

87

16.06.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport