Odrednice prilagodbe na studij i razlike između studenata s obzirom na uključivanje u program studentskog mentorstva (CROSBI ID 354667)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Antulić, Sandra
Smojver-Ažić
hrvatski
Odrednice prilagodbe na studij i razlike između studenata s obzirom na uključivanje u program studentskog mentorstva
Početak studija za mnoge je prva veća životna prekretnica. Prijelaz u sustav visokog školstva uključuje prilagodbu na nove akademske i socijalne sustave (Mclnnis, James i Hartley, 2000). Istraživanja pokazuju da je uspješan prijelaz u sustav visokog školstva tijekom prve godine pod utjecajem i individualnih i okolinskih faktora (Gerdes i Mallinckdrodt, 1994). Sustav mentorstva predstavlja jedan od oblika psihosocijalne podrške studentima za njihovu uspješnu prilagodbu na visokoškolski kontekst. Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost prilagodbe studenta s motivacijom za postignuće, percipiranom nekompetentnosti, strahom od neuspjeha i crtama ličnosti te utvrditi doprinose istih u objašnjenju prilagodbe na studij kao i utvrditi razliku između studenata s obzirom na odluku o uključivanju u sustav mentorstva. U ispitivanju je sudjelovalo 230 studenata prve godine Filozofskog fakulteta u Rijeci kojima je tijekom prvog tjedna nastave ponuđen program studentskog mentorstva. Ovaj je program zamišljen tako da studenti starijih godina pružaju podršku studentima prve godine u akademskoj i socioemocionanoj prilagodbi. Većina studenata koja se odlučila za sudjelovanje u Programu mentorstva studira izvan mjesta prebivališta. Studenti koji su se odlučili za mentorstvo imaju značajno izraženiji strah od neuspjeha od studenata koji se nisu odlučili za ovaj program. Na ostalim dimenzijama nije utvrđena statistički značajna razlika u odnosu na odluku o mentorstvu. Značajni prediktori prilagodbe na studij su percipirana nekompetentnost, ekstraverzija, ugodnost i motivacija za postignućem.
studenti mentori ; prilagodba na studij
nije evidentirano
engleski
Determinants of student college adjusment and individual differences according to their participation in student mentoring programme
nije evidentirano
peer-metoring ; college adaptation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
45
20.02.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka