Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odrednice prilagodbe na studij i razlike između studenata s obzirom na uključivanje u program studentskog mentorstva (CROSBI ID 354667)

Ocjenski rad | diplomski rad

Antulić, Sandra Odrednice prilagodbe na studij i razlike između studenata s obzirom na uključivanje u program studentskog mentorstva / Smojver-Ažić (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2008

Podaci o odgovornosti

Antulić, Sandra

Smojver-Ažić

hrvatski

Odrednice prilagodbe na studij i razlike između studenata s obzirom na uključivanje u program studentskog mentorstva

Početak studija za mnoge je prva veća životna prekretnica. Prijelaz u sustav visokog školstva uključuje prilagodbu na nove akademske i socijalne sustave (Mclnnis, James i Hartley, 2000). Istraživanja pokazuju da je uspješan prijelaz u sustav visokog školstva tijekom prve godine pod utjecajem i individualnih i okolinskih faktora (Gerdes i Mallinckdrodt, 1994). Sustav mentorstva predstavlja jedan od oblika psihosocijalne podrške studentima za njihovu uspješnu prilagodbu na visokoškolski kontekst. Cilj istraživanja bio je ispitati povezanost prilagodbe studenta s motivacijom za postignuće, percipiranom nekompetentnosti, strahom od neuspjeha i crtama ličnosti te utvrditi doprinose istih u objašnjenju prilagodbe na studij kao i utvrditi razliku između studenata s obzirom na odluku o uključivanju u sustav mentorstva. U ispitivanju je sudjelovalo 230 studenata prve godine Filozofskog fakulteta u Rijeci kojima je tijekom prvog tjedna nastave ponuđen program studentskog mentorstva. Ovaj je program zamišljen tako da studenti starijih godina pružaju podršku studentima prve godine u akademskoj i socioemocionanoj prilagodbi. Većina studenata koja se odlučila za sudjelovanje u Programu mentorstva studira izvan mjesta prebivališta. Studenti koji su se odlučili za mentorstvo imaju značajno izraženiji strah od neuspjeha od studenata koji se nisu odlučili za ovaj program. Na ostalim dimenzijama nije utvrđena statistički značajna razlika u odnosu na odluku o mentorstvu. Značajni prediktori prilagodbe na studij su percipirana nekompetentnost, ekstraverzija, ugodnost i motivacija za postignućem.

studenti mentori ; prilagodba na studij

nije evidentirano

engleski

Determinants of student college adjusment and individual differences according to their participation in student mentoring programme

nije evidentirano

peer-metoring ; college adaptation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

45

20.02.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Psihologija