Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istina u promidžbi. Retorički elementi promidžbene komunikacije i etičke implikacije (CROSBI ID 153983)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Valković, Jerko Istina u promidžbi. Retorički elementi promidžbene komunikacije i etičke implikacije // Obnovljeni život, 63 (2008), 3; 275-300

Podaci o odgovornosti

Valković, Jerko

hrvatski

Istina u promidžbi. Retorički elementi promidžbene komunikacije i etičke implikacije

Kao što se istinitost i autentičnost komunikacije ne mogu svesti samo na ispitivanje istinitosti ili podudarnosti poruke sa stvarnošću, tako se i promišljanje o istini u promidžbi ne može zaustaviti samo na istinitosti promidžbene poruke. Etičko promišljanje o istini u promidžbi usmjerava pozornost na cjelokupni komunikacijski proces, uvažavajući pritom specifičnosti promidžbene komunikacije. Ono što na osobit način obilježava promidžbu su njezine funkcije: informativna i persuazivna. Promidžba je komunikacija koja je po svojoj definiciji persuazivna, budući da joj je cilj usmjeravanje i navođenje prema željenom djelovanju. Tragom tih funkcija, kao i drugih karakteristika, ukazuje se na elemente koji su zajednički Aristotelovoj retorici i promidžbenom govoru, s posebnim osvrtom na etičke implikacije. Poticanje na djelovanje-kupnju te upotreba raznih tehnika u ostvarivanju toga cilja, čemu teži promidžbena komunikacija, ne smiju dovoditi u pitanje ili bitno ugrožavati pravo na slobodu izbora potrošača. Tako je istinitost unutar promidžbene komunikacije usko povezana s priznanjem i poštivanjem sugovornika-potrošača, odnosno s poštivanjem dostojanstva ljudske osobe, što je za oglašivače velik izazov, ali i temeljni kriterij njihova djelovanja.

istina ; promidžba ; retorika ; etičnost ; persuazivno djelovanje ; emotivni i racionalni elementi

nije evidentirano

engleski

Truth in Advertising. Rhetorical elements in advertising communication and their ethical implications

nije evidentirano

veracity ; advertising ; rhetoric ; ethicality ; persuasive activity ; emotional and rational elements

nije evidentirano

Podaci o izdanju

63 (3)

2008.

275-300

objavljeno

0351-3947

1849-0182

Povezanost rada

Teologija

Poveznice