Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 418568

Arhitektura dječjih vrtića u Zagrebu


Auf-Franić, Hildegarde; Bertina, Marina; Roth Čerina, Mia
Arhitektura dječjih vrtića u Zagrebu, Zagreb: Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Društvo arhitekata Zagreba, 2009 (monografija)


Naslov
Arhitektura dječjih vrtića u Zagrebu
(Kindergarten architecture in Zagreb)

Autori
Auf-Franić, Hildegarde ; Bertina, Marina ; Roth Čerina, Mia

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, pregledna

Izdavač
Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Društvo arhitekata Zagreba

Grad
Zagreb

Godina
2009

Stranica
120

ISBN
978-953-6229-71-0

Ključne riječi
Arhitektonski projekt; dječji vrtić; predškolski odgoj
(Architectural design; kindergarten; preschool education)

Sažetak
Knjiga obrađuje vrlo plodnu povijest izgradnje dječjih vrtića u Zagrebu. Uvodna poglavlja upućuju na kompleksnost problematike projektiranja dječjih vrtića i komentiraju nekoliko recentnijih inozemnih primjera arhitekture dječjih vrtića. Knjiga i primjeri koje obrađuje podijeljena je na dva dijela: prvi dio daje pregled razvoja arhitekture dječjih vrtića u Zagrebu od nastanka ovog relativno mladog funkcionalnog tipa, opisuje okolnosti nastanka Normativa za izgradnju i opremanje dječjih vrtića, te analizira devet odabranih primjera dječjih vrtića nastalih do 1990. godine. Drugi dio donosi pregled novije produkcije, opisuje ulogu arhitektonskih natječaja u izgradnji dječjih vrtića u posljednjih desetak godina te predstavlja devet primjera vrtića nastalih od 1990. do 2008. u kojima sami autori opisuju i komentiraju prikazane projekte. Dio teksta ranije je objavljen je kao prateća čitanka Okruglog stola o izgradnji dječjih vrtića održanog u prosincu 2008., te se skraćeni transkript, kao izravan uvid u razliičite stavove i probleme s kojima se susreću pojedine uključene struke, donosi u dodatku knjige. Objavljeni materijal po prvi puta na jednom mjestu predstavlja kroniku razvoja projekata namijenjenih predškolskom odgoju tijekom 20. i početka 21. stoljeća, ne kao katalog već komentirani kritički izbor i povijesni pregled. Knjiga je vrijedan referentan materijal svim strukama uključenim u proces planiranja, programiranja, projektiranja i, konačno, korištenja prostora dječjih vrtića.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
054-0000000-1632 - Prostorni modeli za realizaciju Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda (Hildegarde Auf-Franić, )

Ustanove
Arhitektonski fakultet, Zagreb