Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 418522

Dijete oštećena sluha u ranoj komunikaciji


Pribanić, Ljubica
Dijete oštećena sluha u ranoj komunikaciji // 2. kongres studenata logopedije: LogOn
Zagreb, Hrvatska, 2008. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)


Naslov
Dijete oštećena sluha u ranoj komunikaciji
(Hearing impaired child in early communiaction)

Autori
Pribanić, Ljubica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Skup
2. kongres studenata logopedije: LogOn

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.-25.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Gluhoća; nagluhost; komunikacija; znakovni jezik; rani komunikacijski razvoj
(Deaf; hard of hearing; communication; sign language; early communication development)

Sažetak
Dobro je poznato da rana dijagnostika oštećenja sluha i rana intervencija pridonosi kasnijoj boljoj jezičnoj kompetenciji gluhih i nagluhih osoba, jer je rana identifikacija, dijagnostika i intervencija preduvjet ranog poticanja komunikacijskih vještina, odnosno, govorno-jezičnih u djece oštećena sluha. To znači da roditelji djece kod koje je u prvim mjesecima života otkriveno oštećenje sluha, mogu pružiti djetetu takvu komunikacijsku podršku koja će zadovoljiti rane potrebe djeteta za komunikacijom. Ujedno, dijete oštećena sluha ima priliku početi učiti govorni jezik „ na vrijeme“ , a ako se roditelji odluče za znakovni jezik, dijete će ga usvajati kao svoj prvi prirodni jezik u komunikaciji s odraslim govornicima znakovnoga jezika. Mala djeca oštećena sluha (isto kao i čujuća) najbolje uče jezik u prirodnim situacijama s ljudima ili od ljudi koji se brinu za njih i koji ih dobro poznaju. I gluhi i čujući roditelji gluhe djece imaju prirodni „ instinkt“ kako se ponašati i kako komunicirati sa svojim djetetom. Većina tih posebnih roditeljskih ponašanja uklapa se u zadovoljavanje potreba sve djece bez obzira je li dijete gluho, nagluho ili čuje. No međutim, gluhi roditelji naglašavaju neka komunikacijska ponašanja više nego čujući roditelji u komunikaciji sa svojim gluhim djetetom. To prilagođavanje u komunikaciji posebno pomaže gluhoj/nagluhoj djeci. Kada čujući roditelji prilagode komunikaciju potrebama i preferiranim modalitetima komunikacije, gluho dijete više svraća pozornost i ranije počinje učiti jezik.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-0000000-2301 - Osnove gramatike hrvatskoga znakovnog jezika (HZJ) (Ljubica Pribanić, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Ljubica Pribanić, (108136)