Evaluacija nekih oblika podrške edukacijskom uključivanju učenika s posebnim potrebama (CROSBI ID 153966)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Igrić, Ljiljana ; Kobetić, Darko ; Lisak, Natalija
hrvatski
Evaluacija nekih oblika podrške edukacijskom uključivanju učenika s posebnim potrebama
Edukacijsko uključivanje djece s posebnim obrazovnim potrebama u redovni sustav odgoja i obrazovanja predstavlja važan indikator kvalitete života ove skupine djece. Uključivanjem u škole zajedno s ostalim vršnjacima pridonosi njihovom normalnom psihosocijalnom razvoju te se sprječava institucionalizacija. Djeca ostaju u lokalnoj sredini te im se pružaju mogućnosti za ostvarivanje vlastitih potencijala odrastanjem u obitelji i druženjem s vršnjacima iz susjedstva. Svjetska iskustva ukazuju na važnost uspostavljanja sustavne stručne podrške edukacijskom uključivanju djece s posebnim obrazovnim potrebama. U radu je prikazan jedan prilagođeni oblik podrške temeljen na praksi engleskog školstva. Evaluacija programa podrške provedena je putem kvalitativne i kvantitativne analize podataka opservacije ponašanja učenika s ADHD poremećajem. Program podrške je obuhvaćao aktivnosti mobilnog stručnog tima i direktni rad asistenta u nastavi s učenikom. Rezultati ukazuju na pozitivne promjene u smislu povećanja učestalosti poželjnih te smanjenja učestalosti nepoželjnih oblika ponašanja. Detaljna kvalitativna analiza nalazi jasnu poveznicu između provođenja modela edukacijskog uključivanja putem mobilnog stručnog tima i asistenta u nastavi i pozitivnih promjena u ponašanju učenika.
model edukacijskog uključivanja; mobilni stručni tim; asistent u nastavi; ADHD poremećaj; djeca s posebnim potrebama
nije evidentirano
engleski
Evaluation of Certain Forms of Support to Educational Integration of Students with Special Needs
nije evidentirano
model for eduactional integration; mobile professional team; teaching assistant; ADHD; children with special eduactional needs
nije evidentirano