Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Supsidijarnost u hrvatskom medijskom prostoru. Problemi i mogućnosti djelovanja (CROSBI ID 153861)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Valković, Jerko Supsidijarnost u hrvatskom medijskom prostoru. Problemi i mogućnosti djelovanja // Bogoslovska smotra, 79 (2009), 1; 113-146

Podaci o odgovornosti

Valković, Jerko

hrvatski

Supsidijarnost u hrvatskom medijskom prostoru. Problemi i mogućnosti djelovanja

Medijski prostor hrvatskoga društva složeno je područje koje tvore ne samo brojni mediji i razne institucije već i medijski konzumenti, oni kojima je medijska poruka upućena. Ali oni nisu samo pasivni primatelji medijskog sadržaja. Naime, polazeći od osobe kao cilja i ishodišta supsidijarnog djelovanja, autor u prvom dijelu govori o osobi koja je subjekt medijskog prostora ističući neka njezina prava: pravo na informaciju i sudjelovanje u javnom mnijenju. Mediji trebaju biti u službi afirmiranja tih temeljnih čovjekovih prava i to informiranjem te pružanjem mogućnosti sudjelovanja u javnom životu, odnosno razvijanjem dijaloga. U drugom dijelu autor promatra odnose između različitih medija kao i položaj novinara unutar hijerarhijske strukture medijske kuće. U hrvatskom medijskom prostoru posebno su prisutna dva problema: komercijalizacija medijskog prostora i stvaranje koncentracija kao opasnost pluralizmu te imperativ efikasnosti i profita kao stalna prijetnja autonomnosti novinara i njihove profesije, a ono može dovoditi u pitanje i samu novinarsku etiku. Predstavljanjem zakonskih odredaba koje reguliraju odnose unutar medijskog prostora i poštivanje pojedinih kompetencija autor ukazuje na osjetljivost današnjeg društva za te probleme.

supsidijarnost; pravo na informaciju; javno mnijenje; monopoli; novinar; etika novinarstva.

nije evidentirano

engleski

Subsidiarity in the Croatian Media Sphere. Problems and Possible Actions

nije evidentirano

subsidiarity; right to information; public opinion; monopoly; journalist; ethics in journalism.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

79 (1)

2009.

113-146

objavljeno

0352-3101

Povezanost rada

Teologija

Poveznice