Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 417888

Alternativni krajolici '50-e i '60-e, od prirode deo vizije. Alternativni krajolici i granične transformacije u hrvatskom slikarstvu


Reberski, Ivanka
Alternativni krajolici '50-e i '60-e, od prirode deo vizije. Alternativni krajolici i granične transformacije u hrvatskom slikarstvu, Zagreb: Umjetnički paviljon, 2009 (monografija)


Naslov
Alternativni krajolici '50-e i '60-e, od prirode deo vizije. Alternativni krajolici i granične transformacije u hrvatskom slikarstvu
(Alternative Landscapes, from Nature to Vision. Alternative Landscapes and boundary transformations in Croatian painting)

Autori
Reberski, Ivanka

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Umjetnički paviljon

Grad
Zagreb

Godina
2009

Stranica
106

ISBN
978-953-6890-34-7

Ključne riječi
hrvatsko slikarstvo 1950-e i 1960-e g.; organička apstrakcija; transformacija
(Croatian painting 1950s and 1960s; organicl apstraction; transformation of the)

Sažetak
Gotovo iz svih polazišta, a napose onih iz prirode, na tu liniju nadograđivali su se na manje radikalnu liniju apstraktnog slikarstva i sažimanja vizije autentični izričaji i slojeviti sadržaji. Njihove putanje prokrčili su naši pioniri graničnih okušavanja u poslijeratnoj prevlasti apstraktnih tendnecija u europskoj i svjetskoj umjetnosti. S dvadesetak primjerno odabranih slikarskih individualnosti (među kojima su mahom antologijske vrijednosti našeg slikarstva), razmatrane su rane, manje radikalne apstraktne emanacije koje su se razvijale na širokim referencijama nepresušne teme krajolika. Motivirajuće pobude zgušnjavanja prikaza, koji nije uvijek završavao u apstrakciji, pokretale su se iz dva izvorišta: iz prirode, njenih prostornih posebnosti i geostruktura, te iz vlastite nutrine i duhovnih vizija koje asociraju na prirodu i biomorfne oblike. Kloneći se radikalnih raskida, naglih iskoraka i imitativnih stranputica oni su, za razliku od predstavnika "avangarde", oprezno koračali prema autohtonim i znakovitim ideogramima. Od opisa i zapisa stizali su do paradigmatskih metafora. Bio je to velik put našeg likovnog moderniteta, ne samo zato što je bio naš već zato što je uistinu bio izvoran. U ovom prikazu obuhvaćeni su slijedeći slikari: J.Biffel, B. Baretić, B. Dogan, Z. Drempetić, I. Dulčić, O. Gliha, Lj. Ivančić, A. Kaštelančić, A. Kinert, E. Kokot, N. Koydl, M. Kumbatović, E. Murtić, Š. Perić, O. Petlevski, O. postružnik, Z. Prica, F. Šimunović, Z. Šulentić, M. Tartaglia. Prikaz &laquo ; alternativnih krajolika&raquo ; podjeljen je u četiri aspekta: Poticaji iz prirode (od prirode do vizije), Mikropejzaži (mali svjetovi ), Metafore prostora (posvojene regije, genius loci), Pobude iz vlastite nutrine (emotivne refleksije vremena i prostora)

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
020-0202687-2702 - Modernost, modernizam i postmodernizam u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća (Ljiljana Kolešnik, )

Ustanove
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivanka Reberski (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Reberski, Ivanka
Alternativni krajolici '50-e i '60-e, od prirode deo vizije. Alternativni krajolici i granične transformacije u hrvatskom slikarstvu, Zagreb: Umjetnički paviljon, 2009 (monografija)
Reberski, I. (2009) Alternativni krajolici '50-e i '60-e, od prirode deo vizije. Alternativni krajolici i granične transformacije u hrvatskom slikarstvu. Zagreb, Umjetnički paviljon.
@book{book, author = {Reberski, I.}, year = {2009}, pages = {106}, keywords = {Croatian painting 1950s and 1960s, organicl apstraction, transformation of the}, isbn = {978-953-6890-34-7}, title = {Alternative Landscapes, from Nature to Vision. Alternative Landscapes and boundary transformations in Croatian painting}, keyword = {Croatian painting 1950s and 1960s, organicl apstraction, transformation of the}, publisher = {Umjetni\v{c}ki paviljon}, publisherplace = {Zagreb} }