Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 417805

Novootkrivena pariška slika Otona Postružnika i rani utjecaj Andréa Lhotea


Reberski, Ivanka
Novootkrivena pariška slika Otona Postružnika i rani utjecaj Andréa Lhotea // Peristil, 51 (2008), 51; 207-214 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 417805 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Novootkrivena pariška slika Otona Postružnika i rani utjecaj Andréa Lhotea
(A Newly Discovered Paris Painting by Oton Postružnik and an Early Influence by Andre Lhote)

Autori
Reberski, Ivanka

Izvornik
Peristil (0553-6707) 51 (2008), 51; 207-214

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Oton Postružnik; slikarstvo; 1924.g.; André Lhote; postkubizam
(Oton Postružnik; painting; 1924.; André Lhote; postcubism)

Sažetak
Nedavno pronađena slika Otona Postružnika Pejzaž s kućama uz vodu iz 1924/25. godine rasvjetljava njegove slikarske dodire s André Lhoteom, u čijoj se slikarskoj školi po dolasku u Pariz nakon diplome kratko vrijeme usavršavao. Dosad nije bilo poznato ni jedno Postružnikovo djelo nastalo za njegova prvog boravka u Parizu (1924/25.), pa se tako nije mogao odrediti Lhoteov utjecaj na njegovo rano formiranje. Unatoč tomu Postružnik je bio uvršten među Lhoteove učenike na izložbi Anré Lhote i njegovi jugoslovenski učenici, održanoj u Beogradu 1974. godine, ali s posve neodgovarajućom slikom (Klek, iz 1929.). Iz jednog njegova pisma upućenog I. Tabakoviću iz Pariza 1925. ustanovili smo naknadno da je tada završio jednu uljanu sliku i ostavio ju u Parizu za "Salon d'automne", ali toj se slici izgubio trag. Napokon je ljeti ove godine u privatnom vlasništvu u Beču pronađena ova slika s potpisom: &laquo ; O. POSTRUŽNIK, PARIS&raquo ; , koja nedvojbeno pripada tom Postržnikovom najranijem pariškom razdoblju. Već i najpovršnija stilska analiza potvrđuje također da se na toj slici još nije oslobodio postkubističke manire A. Lhotea, koja je očigledno bila značajna komponenta za formiranje Postružnikova čvrstog plastičnog oblikovanja novorealističkih konotacija, s kojima je kao jedan od četvorice suosnivača (Hegedušić, Junek, Postružnik i Tabaković) ušao u grupu Zemlja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
020-020687-2702

Ustanove
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivanka Reberski (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Reberski, Ivanka
Novootkrivena pariška slika Otona Postružnika i rani utjecaj Andréa Lhotea // Peristil, 51 (2008), 51; 207-214 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Reberski, I. (2008) Novootkrivena pariška slika Otona Postružnika i rani utjecaj Andréa Lhotea. Peristil, 51 (51), 207-214.
@article{article, author = {Reberski, I.}, year = {2008}, pages = {207-214}, keywords = {Oton Postru\v{z}nik, painting, 1924., Andr\'{e} Lhote, postcubism}, journal = {Peristil}, volume = {51}, number = {51}, issn = {0553-6707}, title = {A Newly Discovered Paris Painting by Oton Postru\v{z}nik and an Early Influence by Andre Lhote}, keyword = {Oton Postru\v{z}nik, painting, 1924., Andr\'{e} Lhote, postcubism} }