Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učinkovitost prezentiranja multimedijskih sadržaja u nastavi informatike u visokom obrazovanju (CROSBI ID 354558)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Ružić-Baf, Maja Učinkovitost prezentiranja multimedijskih sadržaja u nastavi informatike u visokom obrazovanju / Boras, Damir (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2009

Podaci o odgovornosti

Ružić-Baf, Maja

Boras, Damir

hrvatski

Učinkovitost prezentiranja multimedijskih sadržaja u nastavi informatike u visokom obrazovanju

Prezentiranje multimedijskih sadržaja usko je vezano uz pojam multimedije. Ova doktorska disertacija bavi se učinkovitošću prezentiranja multimedijskih sadržaja u nastavi informatike u visokom školstvu. U teorijskom djelu rada polazi se od definiranja multimedije i opisa njezinih osnovnih elementa (tekst, slika, zvuk, animacija i video). Za svaki multimedijski element dat je prikaz definicija, opis i mogućnosti primjene. Nadalje, u radu se opisuju vrste i tehnike prezentacije sadržaja koje su potrebne za odabir strukture prezentacije. // Uspješnost prezentiranja sadržaja vezana je uz kognitivne procese u učenju i poučavanju. // Cilj ovog rada jest ispitati učinkovitost statičnih i dinamičnih prikaza u nastavi u visokom školstvu u odnosu na količinu zapamćenog nastavnog sadržaja. // Metodologija istraživanja podijeljena je u dvije faze: predistraživanje i glavno istraživanje. // U obje faze istraživanja koristi se metoda dvostruko slijepog eksperimenta. Eksperiment ima dvije nezavisne varijable i jednu zavisnu varijablu. Nezavisne varijable su vrsta prezentacija (statična ili dinamična) i vrsta gradiva (funkcije u MS Excel-u ili gradivo verbalnog tipa). Tematska cjeline sadrže isto gradivo unutar po dvije skupine sudionika. Dvjema skupinama sudionika prezentirani su sadržaji statičnog, a ostalim dvjema skupinama sadržaj dinamičnog pristupa. Vrijem trajanja prezentacija kod predistraživanja trajalo je 35 minuta, a za potrebe glavnog istraživanja 45 minuta. Rezultati istraživanja pokazuju da se previše dinamičnih elemenata na PP prezentacijama, ma kako se one na prvi pogled činile zanimljivim, odnosno dobrim za privlačenje pažnje studenata, negativno odražavaju na količinu upamćenog gradiva. // Potencijalni znanstveni doprinos ovog istraživanja odnosi se na mogućnost povezivanja suvremenih spoznaja o procesima pažnje, učenja i pamćenja studenata s onima o efikasnim načinima poučavanja korištenjem mogućnosti koje pruža suvremena informacijska i komunikacijska tehnologija.

multimedija; elementi multimedije; vrste; tehnike i struktura prezentacije; kognitivni procesi; učenje; poučavanje; modeli pažnje; statični prikazi; dinamični prikazi; Informacijsko-komunikacijska tehnologija (ICT)

nije evidentirano

engleski

Effectiveness of presentation of multimedia content in teaching information technology in higher education

nije evidentirano

multimedia; multimedia elements; types; techniques and structure of the presentation; cognitive processes; learning; teaching; models of attention; static views; dynamic views; Information and Communication Technology (ICT)

nije evidentirano

Podaci o izdanju

172

19.05.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti