Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 417534

Učinkovitost prezentiranja multimedijskih sadržaja u nastavi informatike u visokom obrazovanju


Ružić-Baf, Maja
Učinkovitost prezentiranja multimedijskih sadržaja u nastavi informatike u visokom obrazovanju 2009., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Učinkovitost prezentiranja multimedijskih sadržaja u nastavi informatike u visokom obrazovanju
(Effectiveness of presentation of multimedia content in teaching information technology in higher education)

Autori
Ružić-Baf, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
19.05

Godina
2009

Stranica
172

Mentor
Boras, Damir

Ključne riječi
Multimedija; elementi multimedije; vrste; tehnike i struktura prezentacije; kognitivni procesi; učenje; poučavanje; modeli pažnje; statični prikazi; dinamični prikazi; Informacijsko-komunikacijska tehnologija (ICT)
(Multimedia; multimedia elements; types; techniques and structure of the presentation; cognitive processes; learning; teaching; models of attention; static views; dynamic views; Information and Communication Technology (ICT))

Sažetak
Prezentiranje multimedijskih sadržaja usko je vezano uz pojam multimedije. Ova doktorska disertacija bavi se učinkovitošću prezentiranja multimedijskih sadržaja u nastavi informatike u visokom školstvu. U teorijskom djelu rada polazi se od definiranja multimedije i opisa njezinih osnovnih elementa (tekst, slika, zvuk, animacija i video). Za svaki multimedijski element dat je prikaz definicija, opis i mogućnosti primjene. Nadalje, u radu se opisuju vrste i tehnike prezentacije sadržaja koje su potrebne za odabir strukture prezentacije. // Uspješnost prezentiranja sadržaja vezana je uz kognitivne procese u učenju i poučavanju. // Cilj ovog rada jest ispitati učinkovitost statičnih i dinamičnih prikaza u nastavi u visokom školstvu u odnosu na količinu zapamćenog nastavnog sadržaja. // Metodologija istraživanja podijeljena je u dvije faze: predistraživanje i glavno istraživanje. // U obje faze istraživanja koristi se metoda dvostruko slijepog eksperimenta. Eksperiment ima dvije nezavisne varijable i jednu zavisnu varijablu. Nezavisne varijable su vrsta prezentacija (statična ili dinamična) i vrsta gradiva (funkcije u MS Excel-u ili gradivo verbalnog tipa). Tematska cjeline sadrže isto gradivo unutar po dvije skupine sudionika. Dvjema skupinama sudionika prezentirani su sadržaji statičnog, a ostalim dvjema skupinama sadržaj dinamičnog pristupa. Vrijem trajanja prezentacija kod predistraživanja trajalo je 35 minuta, a za potrebe glavnog istraživanja 45 minuta. Rezultati istraživanja pokazuju da se previše dinamičnih elemenata na PP prezentacijama, ma kako se one na prvi pogled činile zanimljivim, odnosno dobrim za privlačenje pažnje studenata, negativno odražavaju na količinu upamćenog gradiva. // Potencijalni znanstveni doprinos ovog istraživanja odnosi se na mogućnost povezivanja suvremenih spoznaja o procesima pažnje, učenja i pamćenja studenata s onima o efikasnim načinima poučavanja korištenjem mogućnosti koje pruža suvremena informacijska i komunikacijska tehnologija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301679-1380 - Hrvatska rječnička baština i hrvatski europski identitet (Damir Boras, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Maja Ružić-Baf, (265982)