Dvije slike Giovannija Segale u Rovinju (CROSBI ID 552667)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bralić, Višnja
hrvatski
Dvije slike Giovannija Segale u Rovinju
Mletačkom slikaru Giovanniju Segali (Venecija 1662. - 1717.) autorica pripisuje dvije slike iz Rovinja: veliki oval Sv. Sebastijana liječe pobožne žene u Zavičajnom muzeju i Sv. Trojstvo u župnoj zbirci crkve sv. Jurja i Eufemije. Oba djela pokazuju karateristična likovna rješenja i tipološka obilježja ovog osebujnog i još uvijek nedovoljno istraženog autora koji svoj slikarski izraz oblikuje u razdoblju promjena stilskog jezika u Veneciji u posljednjim desetljećima 17. stoljeća. Reprezentativni oval iz Muzeja pokazuje Segalino približavanje akademskoj struji chiarista premda još uvijek s odjecima tenebrosa, navješćujući slobodu rukopisa i izbor svijetlih tonova, ponekad gotovo bizarnih kromatskih rješenja. Njegov naglašeni rukopis kratkih, isprekidanih poteza u raznim smjerovima kojima sugerira forme, zanemarujući njihove plastičke vrijednosti, te prepoznatljivo sazvučje izrazito svijetlih ružičastih, plavih i žutih tonova može se pratiti i na slici "Sv. Trojstvo" iako se radi o konvencionalnoj kompoziciji malog formata i devocionalnog karaktera. Na temelju oblikovnih, tipoloških i stilskih srodnosti autorica Segalinom opusu pripisuje još dvije slike iz privatnih zbirki: Fulvijinu osvetu iz Münchena i Kronos otkriva Istinu iz Zagreba.
Giovanni Segala; venecijansko slikarstvo; barok; Rovinj
nije evidentirano
engleski
Two Paintings of Giovanni Segala in Rovinj
nije evidentirano
Giovanni Segala; Venetia; paintings; settecento; Rovinj
nije evidentirano
Podaci o prilogu
203-213.
2007.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Umjetnički dodiri dviju jadranskih obala u 17. i 18. stoljeću
Marković, Vladimir, Prijatelj-Pavičić, Ivana
Split:
978-953-163-295-9
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096