Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 416291

Obrazovanje u informacijskom društvu


Aparac-Jelušić, Tatjana; Budin, Leo; Šimić, Diana; Kučina Softić, Sandra; Markučič, Zlatka
Obrazovanje u informacijskom društvu // Internet 10.0 / Čulina, Ljerka ; Premerl, Petra (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNet, 2008. (ostalo, nije recenziran, sažetak)


Naslov
Obrazovanje u informacijskom društvu
(Education in the information society)

Autori
Aparac-Jelušić, Tatjana ; Budin, Leo ; Šimić, Diana ; Kučina Softić, Sandra ; Markučič, Zlatka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Internet 10.0 / Čulina, Ljerka ; Premerl, Petra - Zagreb : Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNet, 2008

ISBN
978-953-6802-17-3

Skup
CUC - CARNetova korisnička konferencija 2008

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 10-12. 11. 2008

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Informacijsko društvo ; obrazovanje
(Information society ; education)

Sažetak
Suvremeni koncepti obrazovanja teže fleksibilnosti i individualiziranosti, univerzalnosti, kreativnosti, kvaliteti i ekstenzivnosti (cjeloživotnosti). Neprekinuti krug zastarijevanja i ekspanzije informacija zahtijeva od obrazovnih sustava da pojedince pripreme za aktivno, kreativno i informirano uključivanje u suvremene tijekove. Sposobnosti informiranog donošenja odluka, upravljanja informacijama i vlastitim procesom učenja (znati učiti) u takvom okruženju postaju elementarna težnja obrazovnih aktivnosti na svim razinama. Tijekom rasprave, nakon što se svaki sudionik predstavi, očekuje se da se ponude vlastita motrišta na nekoliko pitanja: Višekratno se isticalo da je preobrazbu hrvatskog školstva na svim razinama potrebno temeljiti na osmišljenoj razradi kompetencija koje bi se trebale stjecati tijekom obvezatnog školovanja. • U kojoj se mjeri ostvaruju takva očekivanja, koje su pretpostavke do sada uspješno zadovoljene, koji su izazovi i mogućnosti pred nama. Promjene u akademskome obrazovanju tijekom posljednja dva desetljeća značajno se oslanjaju na koncept samostalnog učenja koje se suprotstavlja dotad prevladavajućem konceptu podučavanja, poglavito kada se radi o srednjoeuropskoj akademskoj tradiciji. • Da li obrazovni planovi i programi u osnovnoškolskom i srednjoškolskom okruženju uspješno odgovaraju na očekivanja akademske zajednice? Osiguravaju li stjecanje ključnih kompetencija, osobito matematičke, digitalne, za kulturni izričaj i za stjecanje znanja? Važnost tehnološke i informacijske infrastrukture za obrazovanje u intelektualnom okruženju koje se odlikuje usmjerenošću na informacijske izvore, privrženost ideji slobodnog pristupa informacijama i razvoju raznolikih kompetencija. • Da li, prema Vašem mišljenju, tehnološka i informacijska infrastruktura prate potrebe obrazovnih ustanova? Iako je informacijsku pismenost potrebno razvijati na svim razinama obrazovanja, posebno je važno da je steknu oni studenti koji se školuju za buduće nastavnike jer će se na taj će način najbolje osigurati prijenos znanja i vještina na buduće generacije učenika. • Da li su studijski programi za obrazovanje budućih nastavnika u skladu s potrebama i očekivanjima temeljenim na strateškim dokumentima Republike Hrvatske, HAZU-u i dr.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
022-0222411-2407 - PROCJENA RIZIKA POBOLA I SMRTNOSTI U POPULACIJI HRVATSKE: - PROSPEKTIVNA STUDIJA (Mladen Pavlović, )
269-2691220-1018 - Hrvatska pisana baština: teorijske tehnološke pretpostavke organizacije i zaštit (Tatjana Aparac-Jelušić, )

Ustanove
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Sveučilište u Zadru