Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Paradigmatski aspekti problematike okoliša i odgoj za okoliš i održivi razvoj (CROSBI ID 153540)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Anđić, Dunja Paradigmatski aspekti problematike okoliša i odgoj za okoliš i održivi razvoj // Metodički ogledi, 14 (2008), 2; 9-23. doi: 1.07:372.81

Podaci o odgovornosti

Anđić, Dunja

hrvatski

Paradigmatski aspekti problematike okoliša i odgoj za okoliš i održivi razvoj

U sklopu istraživanja problematike obrazovanja učitelja i njihova profesionalnog usavršavanja analizirali smo paradigmatske aspekte problematike okoliša i održivog razvoja s posebnim osvrtom na područje odgoja i obrazovanja, odnosno odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj. Globalna koncepcija održivog razvoja i suvremena problematika okoliša važno su područje refleksije i djelovanja, posebice u području odgojno-obrazovnih paradigmi. Kartezijanska, odnosno modernistička i humanističko-ekološka, odnosno postmodernistička paradigma, leže u temeljima novih ekoloških koncepcija i pokušavaju odgovoriti na izazove suvremenih načina života i rada. Tijekom proteklih nekoliko stoljeća moguće je pratiti njihov razvoj, pri čemu u fokus naših razmatranja ulazi njihov paradigmatski » ; sukob« ; . Gledano s aspekta paradigmi, razlike u pristupu promišljanja o čovjeku i okolišu te » ; prisvajanje« ; paradigmatskih obilježja problematike okoliša i održivosti, upućuju na njezinu iznimnu važnost na globalnoj razini, a posebice u području odgoja i obrazovanja. Promjena paradigmatskog svjetonazora upućuje na promjenu odnosa čovjeka i njegova okoliša, ali i promjenu u odgojnoobrazovnom promišljanju i djelovanju. Formirajući se kao neizostavni dio koncepcije održivog razvoja, odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, na taj način i u procesu njegova razmatranja i djelovanja, logički je odgovor i prijeko potreban put na kojem treba graditi, u pomirenju paradigmi, jedinu moguću budućnost – onu održivu.

okoliš; održivi razvoj; odgoj i obrazovanje za okoliš; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; odgojno-obrazovne paradigme; održiva budućnost

nije evidentirano

engleski

The paradigmatic aspects of environmental issues and education for the environment and sustainable development

nije evidentirano

environment; sustainable development; education for the environment; education for sustainable development; educational paradigms; sustainable future

nije evidentirano

Podaci o izdanju

14 (2)

2008.

9-23

objavljeno

0353-765X

1.07:372.81

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice