Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 414939

Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osmih razreda


Kopić, Kristina; Vranić, Andrea; Zarevski, Predrag
Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osmih razreda // 16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa,
Poreč, Hrvatska, 2008. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osmih razreda
(Sex differences and residential differences in implicit theories of intelligence in 8th graders)

Autori
Kopić, Kristina ; Vranić, Andrea ; Zarevski, Predrag

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
16. godišnja konferencija hrvatskih psihologa,

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 01- 04. 10. 2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Spolne razlike; inteligencija; implicitne teorije
(Sex differences; intelligence; implicit theory)

Sažetak
Kombinacijiom kvalitativnih i kvantitativnih istraživačkih metoda ispitane su razlike u implicitnim teorijama inteligencije na uzorku od 330 učenika i učenica osmih razreda osnovnih škola. Pokazao se trend da učenice u opisu inteligentne osobe veći značaj daju praktičnoj inteligenciji i motivaciji, a učenici kognitivnim sposobnostima (u užem smislu riječi), interpersonalnim osobinama, "akademskoj" inteligenciji i verbalnim sposobnostima. Trend je da s povećanjem mjesta stanovanja sudionici kognitivne sposobnosti drže važnijim u određenju inteligencije u odnosu na interpersonalne osobine, motivaciju i ostale osobine ličnosti. Ovo je prvo istraživanje na mlađim adolescentima u RH o najčešće ispitivanim aspektima implicitnih teorija inteligencije. Najznačajniji rezultat: učenici imaju formirane implicitne teorije inteligencije vrlo slične onima maturanata srednjih škola, tj. da se razmjerno rano razvijaju koncepti o inteligenciji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Predrag Zarevski, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb