Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Baze znanja online referentnih usluga (CROSBI ID 354370)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Bosančić, Boris Baze znanja online referentnih usluga / Sečić, Dora (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2009

Podaci o odgovornosti

Bosančić, Boris

Sečić, Dora

hrvatski

Baze znanja online referentnih usluga

Rad donosi prikaz ponuđenih teorijskih okvira za razumijevanje procesa generiranja i pohrane znanja u online referentnim uslugama i s tim povezanog koncepta baze znanja. Osnovna je hipoteza rada da se arhiv odgovorenih korisničkih upita, kao mjesto pohrane zapisa komunikacije između knjižničara-informatora i korisnika u okviru online referentnih usluga, može smatrati bazom znanja. S tim u vezi, poseban je naglasak stavljen na prikaz pojma baze znanja u dosadašnjoj literaturi te njegovu primjenu u različitim sustavima znanja: ekspertnim sustavima, sustavima upravljanja znanjem i sustavima automatskog odgovaranja na upit. U radu se donosi i širi prikaz online referentnih usluga ; razmatra se njihova povijest, podjela, modeli i softverska podrška. Dan je i kratki prikaz dviju online referentnih služba dostupnih u Hrvatskoj: Pitajte knjižničare – online referentne usluge hrvatskih narodnih knjižnica te usluge QuestionPoint, trenutno najveće online referentne usluge na svijetu, koju nudi i Nacionalna i sveučilišna knjižnica. U istraživačkom su se dijelu rada kroz intervjue sa stručnim i odgovornim osobama u navedenim online referentnim službama nastojalo skicirati i odgovarajuća načela i smjernice za razvoj baza znanja online referentnih usluga u budućnosti.

online referentne usluge; arhiv odgovorenih korisničkih upita; arhiv referentnih transakcija; baze znanja; ekspertni sustavi; sustavi upravljanja znanjem; sustavi automatskog odgovaranja na upit

nije evidentirano

engleski

The knowledge bases of online reference services

nije evidentirano

online reference services; archive of answered user queries; archive of reference transaction; knowledge bases; knowledge-based or expert systems; knowledge management systems; question&answering systems

nije evidentirano

Podaci o izdanju

177

03.04.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti