Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 413119

Emocionalna inteligencija, stilovi roditeljskog odgoja i depresivnost kod adolescenata


Dario Vučenović
Emocionalna inteligencija, stilovi roditeljskog odgoja i depresivnost kod adolescenata, 2009., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 413119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocionalna inteligencija, stilovi roditeljskog odgoja i depresivnost kod adolescenata
(Emotional intelligence, parental stile and depression in adolescence)

Autori
Dario Vučenović

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
07.05

Godina
2009

Stranica
134

Mentor
Takšić, Vladimir

Ključne riječi
Emocionalna inteligencija ; stilovi roditeljskog odgoja ; depresivnost
(emotional intelligence ; ESCQ ; parental still ; depression)

Sažetak
Problemi ovog istraživanja su bili ispitati da li postoji razlike u aspektima emocionalne inteligencije, stilovima roditeljskog odgoja i depresivnosti s obzirom na dob i spol ispitanika, utvrditi povezanosti između tih varijabli te ispitati prediktivnost različitih aspekata emocionalne inteligencije i stilova roditeljskog odgoja s obzirom na pojavu depresivnosti kod adolescenata. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 502 ispitanika, učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole te prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda srednje škole, starosne dobi od 12-18 godina. U ispitivanju je korišten Upitnik emocionalne kompetentnosti „ UEK-45“ (Takšić, 2002), Skala percepcije obiteljskih odnosa (Macuka, 2004) i Skala depresivnosti za djecu i adolescente „ SDD“ (Vulić-Prtorić, 2003). Rezultati istraživanja ukazuju na postojanje razlika u ispitivanim varijablama s obzirom na spol i to u depresivnosti (u korist djevojaka), zatim na skali Percepcije obiteljskih odnosa, za dimenziju kontrola-otac (izraženija kod dječaka), te u sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija (djevojke postižu više rezultate). Razlike s obzirom na dob ispitanika dobivene su u sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija i sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama. Ispitivanjem odnosa među varijablama dobivene su značajne povezanosti između sposobnosti emocionalne inteligencije, depresivnosti i obiteljskih interakcija (raspon koeficijenata za pojedine subskale kreće se od 0, 12 do 0, 36). Ispitivanjem prognostičke valjanosti, dimenzije obiteljskih interakcija i emocionalne sposobnosti imaju značajan doprinos u objašnjenju depresivnosti. Posebno se može istaknuti vrijednost sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama, koja se pokazala značajnim prediktorom u skoro svim ispitivanim uzorcima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije (Vladimir Takšić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Vladimir Takšić (mentor)

Avatar Url Dario Vučenović (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Dario Vučenović
Emocionalna inteligencija, stilovi roditeljskog odgoja i depresivnost kod adolescenata, 2009., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Dario Vučenović (2009) 'Emocionalna inteligencija, stilovi roditeljskog odgoja i depresivnost kod adolescenata', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {2009}, pages = {134}, keywords = {emotional intelligence, ESCQ, parental still, depression}, title = {Emotional intelligence, parental stile and depression in adolescence}, keyword = {emotional intelligence, ESCQ, parental still, depression}, publisherplace = {Zagreb} }