Učitelj - nositelj promjena u obrazovanju (CROSBI ID 551864)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica
hrvatski
Učitelj - nositelj promjena u obrazovanju
U vremenu globalizacije i isticanja znanja kao glavnog resursa zahtijeva se učitelj koji je kritički orijentiran profesionalac, medijator, učitelj akcijski istraživač, kreativan i refleksivan, a kultura škole jest pozitivno ozračje življenja i učenja. Nastavni se proces sve više individualizira u nastojanju da se sadržaj prilagodi interesima i potrebama učenika. Kako bi ovaj oblik nastave uistinu mogao zaživjeti u svim hrvatskim školama, potrebno je da sami učitelji zauzmu pozitivan stav prema inovacijama, da se osigura funkcionalni školski prostor i decentralizira obrazovni sustav. Uvođenjem HNOS-a u hrvatske škole 2005. godine, zahtijevaju se drukčije kompetencije učitelja koji nije više glavni izvor znanja, nego postaje organizator nastavnoga procesa Učitelj je svakako ključ svakog uspjeha u obrazovanju. On je oblikovatelj odgojno-obrazovnog procesa, glavni poticatelj i suradnik učenicima u razvoju njihovih znanja i sposobnosti. Važna mu je uloga u postavljanju jasnih i ostvarivih obrazovnih ciljeva kao i vrjednovanje istih u konkretnim uvjetima , što se danas ugrađuje u hrvatski školski kurikul. Nije jednostavno mijenjati stereotipe u nastavi, pa uspjeh promjena ovisi o kakvoći izobrazbe i cjeloživotnom obrazovanju učitelja.
učitelj; HNOS; nastavna komunikacija; obrazovni ciljevi; vrjednovanje; cjeloživotno obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Teacher-Carrier of Educational Changes
nije evidentirano
teacher; HNOS; life-long education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
17-25.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Budućnost obrazovanja učitelja : zbornik radova
Subotica:
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096