Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Umjetničko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu (CROSBI ID 152997)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Turković, Vera Artistic education in transition: arts education in the european educational system / Umjetničko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu // Metodika, 10 (2009), 18; 8-39

Podaci o odgovornosti

Turković, Vera

hrvatski

Umjetničko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu

Rad se bavi analizom uloge umjetničkog obrazovanja u kontekstu suvremenog europskog obrazovnog sustava obveznog obrazovanja. U uvodnom dijelu problematizira zajedničke elemente europske tradicije estetskog/umjetničkog obrazovanja i značenje termina „ obrazovanje za umjetnost“ i „ obrazovanje putem umjetnosti“ .Nakon toga se prelazi na kratak prikaz povijesti likovnog obrazovanja u Hrvatskoj. U drugom dijelu prikazani su rezultati komparativne analize predmetnih kurikuluma likovne umjetnosti u 11 europskih zemalja i nastavnog plana i programa likovne kulture u Hrvatskoj. Po svom karakteru ova je analiza uglavnom analiza sadržaja kurikuluma koja naglašava kvantitativne pokazatelje i sociokulturni kontekst. Rezultati analize pokazuju da u europskom sustavu obveznog obrazovanja likovnoj umjetnosti pripada važno mjesto jer nastava likovne/vizualne umjetnosti razvija likovno/vizualno mišljenje i estetsku i etičku svijest učenika te osposobljava učenika za samostalno vizualno izražavanje što pridonosi usvajanju znanja i kvalitetnom odgoju i obrazovanju. Uočene su, međutim, stanovite razlike među analiziranim zemljama, likovno obrazovanje bolje je pozicionirano u onim zemljama u kojima o razvoju kurikuluma skrbe nacionalni instituti, nacionalna vijeća za vrednovanje kurikuluma i sl. i koje imaju nacionalni kurikularni okvir. Unatoč tomu, generalno gledano može se reći da likovno/vizualno obrazovanje ima bolji položaj i kvalitetniji sadržaj unutar navedenih zemalja nego u Hrvatskoj.

likovna umjetnost; obrazovanje za umjetnost; obrazovanje putem umjetnosti; obrazovanje za kreativnost; nacionalni kurikulumi

Tekst rada na engleskom jeziku je na str. 152-187.

engleski

Artistic education in transition: arts education in the european educational system

Rad se bavi analizom uloge umjetničkog obrazovanja u kontekstu suvremenog europskog obrazovnog sustava obveznog obrazovanja. U uvodnom dijelu problematizira zajedničke elemente europske tradicije estetskog/umjetničkog obrazovanja i značenje termina „ obrazovanje za umjetnost“ i „ obrazovanje putem umjetnosti“ .Nakon toga se prelazi na kratak prikaz povijesti likovnog obrazovanja u Hrvatskoj. U drugom dijelu prikazani su rezultati komparativne analize predmetnih kurikuluma likovne umjetnosti u 11 europskih zemalja i nastavnog plana i programa likovne kulture u Hrvatskoj. Po svom karakteru ova je analiza uglavnom analiza sadržaja kurikuluma koja naglašava kvantitativne pokazatelje i sociokulturni kontekst. Rezultati analize pokazuju da u europskom sustavu obveznog obrazovanja likovnoj umjetnosti pripada važno mjesto jer nastava likovne/vizualne umjetnosti razvija likovno/vizualno mišljenje i estetsku i etičku svijest učenika te osposobljava učenika za samostalno vizualno izražavanje što pridonosi usvajanju znanja i kvalitetnom odgoju i obrazovanju. Uočene su, međutim, stanovite razlike među analiziranim zemljama, likovno obrazovanje bolje je pozicionirano u onim zemljama u kojima o razvoju kurikuluma skrbe nacionalni instituti, nacionalna vijeća za vrednovanje kurikuluma i sl. i koje imaju nacionalni kurikularni okvir. Unatoč tomu, generalno gledano može se reći da likovno/vizualno obrazovanje ima bolji položaj i kvalitetniji sadržaj unutar navedenih zemalja nego u Hrvatskoj.

visual arts; education for the arts; education through the arts; education for creativity; national curricula

Tekst rada na engleskom jeziku je na str. 152-187.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

10 (18)

2009.

8-39

objavljeno

1332-7879

Povezanost rada

Sociologija, Pedagogija

Poveznice