Umjetničko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu (CROSBI ID 152997)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Turković, Vera
hrvatski
Umjetničko obrazovanje u tranziciji: likovno obrazovanje u europskom obrazovnom sustavu
Rad se bavi analizom uloge umjetničkog obrazovanja u kontekstu suvremenog europskog obrazovnog sustava obveznog obrazovanja. U uvodnom dijelu problematizira zajedničke elemente europske tradicije estetskog/umjetničkog obrazovanja i značenje termina „ obrazovanje za umjetnost“ i „ obrazovanje putem umjetnosti“ .Nakon toga se prelazi na kratak prikaz povijesti likovnog obrazovanja u Hrvatskoj. U drugom dijelu prikazani su rezultati komparativne analize predmetnih kurikuluma likovne umjetnosti u 11 europskih zemalja i nastavnog plana i programa likovne kulture u Hrvatskoj. Po svom karakteru ova je analiza uglavnom analiza sadržaja kurikuluma koja naglašava kvantitativne pokazatelje i sociokulturni kontekst. Rezultati analize pokazuju da u europskom sustavu obveznog obrazovanja likovnoj umjetnosti pripada važno mjesto jer nastava likovne/vizualne umjetnosti razvija likovno/vizualno mišljenje i estetsku i etičku svijest učenika te osposobljava učenika za samostalno vizualno izražavanje što pridonosi usvajanju znanja i kvalitetnom odgoju i obrazovanju. Uočene su, međutim, stanovite razlike među analiziranim zemljama, likovno obrazovanje bolje je pozicionirano u onim zemljama u kojima o razvoju kurikuluma skrbe nacionalni instituti, nacionalna vijeća za vrednovanje kurikuluma i sl. i koje imaju nacionalni kurikularni okvir. Unatoč tomu, generalno gledano može se reći da likovno/vizualno obrazovanje ima bolji položaj i kvalitetniji sadržaj unutar navedenih zemalja nego u Hrvatskoj.
likovna umjetnost; obrazovanje za umjetnost; obrazovanje putem umjetnosti; obrazovanje za kreativnost; nacionalni kurikulumi
Tekst rada na engleskom jeziku je na str. 152-187.
engleski
Artistic education in transition: arts education in the european educational system
Rad se bavi analizom uloge umjetničkog obrazovanja u kontekstu suvremenog europskog obrazovnog sustava obveznog obrazovanja. U uvodnom dijelu problematizira zajedničke elemente europske tradicije estetskog/umjetničkog obrazovanja i značenje termina „ obrazovanje za umjetnost“ i „ obrazovanje putem umjetnosti“ .Nakon toga se prelazi na kratak prikaz povijesti likovnog obrazovanja u Hrvatskoj. U drugom dijelu prikazani su rezultati komparativne analize predmetnih kurikuluma likovne umjetnosti u 11 europskih zemalja i nastavnog plana i programa likovne kulture u Hrvatskoj. Po svom karakteru ova je analiza uglavnom analiza sadržaja kurikuluma koja naglašava kvantitativne pokazatelje i sociokulturni kontekst. Rezultati analize pokazuju da u europskom sustavu obveznog obrazovanja likovnoj umjetnosti pripada važno mjesto jer nastava likovne/vizualne umjetnosti razvija likovno/vizualno mišljenje i estetsku i etičku svijest učenika te osposobljava učenika za samostalno vizualno izražavanje što pridonosi usvajanju znanja i kvalitetnom odgoju i obrazovanju. Uočene su, međutim, stanovite razlike među analiziranim zemljama, likovno obrazovanje bolje je pozicionirano u onim zemljama u kojima o razvoju kurikuluma skrbe nacionalni instituti, nacionalna vijeća za vrednovanje kurikuluma i sl. i koje imaju nacionalni kurikularni okvir. Unatoč tomu, generalno gledano može se reći da likovno/vizualno obrazovanje ima bolji položaj i kvalitetniji sadržaj unutar navedenih zemalja nego u Hrvatskoj.
visual arts; education for the arts; education through the arts; education for creativity; national curricula
Tekst rada na engleskom jeziku je na str. 152-187.
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano