Interkulturalno obrazovanje učitelja – što i kako poučavati (CROSBI ID 39036)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica ; Jindra, Ranka
hrvatski
Interkulturalno obrazovanje učitelja – što i kako poučavati
Zadatak je odgojno-obrazovnog sustava u cjelini da svojim kurikulima pripremaju i osposobljavaju mladež i roditelje, matične i useljene etničke skupine za (su)život u multikulturalnom društvu, ne samo na teorijskoj nego i praktičnoj razini (iskustvenim učenjem). Obrazovanje budućih učitelja uključuje međusobno razumijevanje i suradnju, ne samo na individualnom, već i nacionalnom i međunarodnom planu. U radu se analizira zastupljenost interkulturnih sadržaja i metoda koji podupiru te sadržaje u programu preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog učiteljskog studija. Rezultati kvantitativne i kvalitativne analize ukazuju da od ukupnog broja svih kolegija na petogodišnjem učiteljskom studiju (104), njih (21) unutar sadržaja i nastavnih metoda implementiraju interkulturalno obrazovanje. Slobodni izborni kolegiji značajno podupiru interkulturalno obrazovanje što je ohrabrujuće jer ih studenti slobodno biraju i unutar njih mogu steći potrebna znanja i iskustveno učiti kako bi jačali interkulturalne kompetencije kroz različite nastavne metode u manjim skupinama. Studije slučaja ukazuju na upoznavanje tema na teorijskoj razini bez omogućavanja iskustvenoga učenja. Kako bi iskustveno učenje trebalo biti primarno u interkulturalnome obrazovanju, metodama smo koje ga podupiru usmjerili posebnu pozornost.
interkulturalno obrazovanje, studenti, analiza programa, nastavne metode
nije evidentirano
engleski
Intercultural Education of the Teacher - What to teach and how
nije evidentirano
intercultural education, students, program analisis, teaching methods
nije evidentirano
Podaci o prilogu
131-155.
objavljeno
Podaci o knjizi
Izazovi obrazovanja u multikulturalnim sredinama = Educational chellenges in multicultural communities
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek
2009.
978-953-6965-16-8