Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos akademske samoefikasnosti, upotrebe kognitivnih strategija učenja, ciljeva postignuća i akademskog uspjeha (CROSBI ID 354218)

Ocjenski rad | diplomski rad

Ivanković, Nataša Odnos akademske samoefikasnosti, upotrebe kognitivnih strategija učenja, ciljeva postignuća i akademskog uspjeha / Živčić-Bećirević, Ivanka (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2008

Podaci o odgovornosti

Ivanković, Nataša

Živčić-Bećirević, Ivanka

hrvatski

Odnos akademske samoefikasnosti, upotrebe kognitivnih strategija učenja, ciljeva postignuća i akademskog uspjeha

Iskustvo visokog školovanja zahtijeva od studenata prilagodbu specifičnostima akademsko-edukacijskog konteksta. Ta prilagodba se odvija pomoću različitih strategija učenja, motivacijskih orijentacija i samoregulacijskih ponašanja. Na uzorku studenata druge i treće godine fakulteta ispitana je povezanost akademske samoefikasnosti, ciljeva postignuća, upotrebe kognitivnih strategija učenja i akademskog uspjeha. Također, na temelju utvrđenih spolnih razlika u upotrebi kognitivnih strategija učenja, ciljevima postignuća i akademskom uspjehu, sve u korist studentica, hijerarhijskom regresijskom analizom ispitano je na koji način redom ciljevi postignuća, upotreba kognitivnih strategija učenja te akademska samoefikasnost doprinose akademskom uspjehu studentica u odnosu na studente. Sukladno očekivanju, značajni prediktori akademskog uspjeha kod oba spola, bili cu ciljevi znanja, samoefikasnost te kognitivne strategije površinskog procesiranja. Pored navedenih prediktora za oba spola, ciljevi izbjegavanja imali su značajan negativan doprinost akademskom uspjehu studentica, dok su dubinsko-procesirajuće strategije učenja imale značajan pozitivan doprinos akademskom uspjehu studenata. Akademska samoefikasnost, ciljevi znanja, dubinsko-procesirajuće strategije učenja te akademsko postignuće bili su varijable s najvećom međusobnom korelacijom, što govori o njihovoj važnosti za uspješnu prilagodbu akademskom kontekstu i zahtjevima koje iskustvo studiranja postavlja pred studente.

akademska samoefikasnost; kognitivne strategije učenja; ciljevi postignuća; akademski uspjeh

nije evidentirano

engleski

Relationship between academic self-efficacy, use of cognitive learning strategies, achievement goals and academic success

nije evidentirano

academic self-efficacy; cognitive learning strategies; achievement goals; academic success

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49

30.10.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Psihologija