Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 410188

Porodična studija emocionalne inteligencije


Letina, Srebrenka
Porodična studija emocionalne inteligencije 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Porodična studija emocionalne inteligencije
(Family study of emotional intelligence)

Autori
Letina, Srebrenka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.2

Godina
2007

Stranica
74

Mentor
Bratko, Denis

Ključne riječi
Emocionalna inteligencija; emocionalna samoefikasnost; bihevioralna genetika; porodična studija; indeks heritabilnosti
(Emotional intelligence; emotional self-efficacy; behavioral genetics; family study; heritability)

Sažetak
Emocionalna inteligencija označava sposobnost prepoznavanja, izražavanja i razumijevanja emocija, asimiliranja emocija i misli te reguliranja pozitivnih i negativnih emocija kod sebe i kod drugih. Konstrukt EI je potaknuo puno istraživanja, ali se tek u novije vrijeme prepoznalo da različiti pristupi mjerenju EI ispituju povezane, ali ne i identične konstrukte (Petrides & Furnham, 2000). EI mjerena samoiskazima ispituje osobinu ličnosti – emocionalnu samoefikasnost, a EI mjerena „ objektivnim“ testovima nastoji ispitivati kognitivno-emocionalne sposobnosti. U ovom smo istraživanju porodičnom studijom pokušali odrediti gornju granicu heritabilnosti EI kao osobine ličnosti. Očekivali smo da će EI heritabilnost biti u skladu s procjenama koje se dobivaju za ostale osobine, budući da se smatra da je EI locirana na nižim razinama hijerarhije poznatih sistema ličnosti. Uzorak od 133 zadarskih gimnazijalaca i njihovih roditelja (jednog ili oba) je ispunio TEIQue, upitnik koji obuhvaća sve bitne facete EI. Povezanost rezultata očeva i djeteta se nije pokazala statistički značajnom (r=.09), a između majke i djeteta je r =.22, pa procjena f² EI iznosi 44%. Procjena na temelju regresije prosječnog rezultata roditelja na rezultat djeteta je 30%. U našem uzorku nije postojala sličnost među roditeljima u ukupnom rezulatatu na TEIQue. Nismo pronašli generacijske razlike u ukupnom rezultatu T-EI, dok su spolne razlike pronađene. Budući da je uzorak mali, i da su djeca većinom ženskog spola, rezultati su pristrani zbog metodoloških ograničenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301683-1399 - Genetski i okolinski doprinos razvoju ličnosti (Denis Bratko, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Srebrenka Letina, (304632)