Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poteškoće u upotrebi riječi (CROSBI ID 551211)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Erdeljac, Vlasta Poteškoće u upotrebi riječi // Remedial approaches: recent studies. 1992. str. 42-43

Podaci o odgovornosti

Erdeljac, Vlasta

hrvatski

Poteškoće u upotrebi riječi

Ljudi koji uče strani jezik, djeca koja tek usvajaju prvi jezik te oni koji imaju probleme s procesiranjem jezika nužno se susreću i s poteškoćama u proizvođenju i primanju riječi, prije svega sa slaganjem riječi u veće cjeline ili s prepoznavanjem dijelova iste riječi. Problemi u upotrebi riječi mogu se svesti na nekoliko osnovnih tipova - semantički, funkcionalno-sintaktički, morfo-fonološki i fonetski. Korektnost upotrebe riječi najčešće se ustanovljuje različitim tipovima testova slušanja ili/i zapisivanja. Analiza rezultata polazi uglavnom od pretpostavke da je riječ skup slova omeđen bjelinama. No, svaki pristup analizi empirijskih istraživanja morao bi jasno razgraničiti kriterije koji se uzimaju kao dominantni u cjelini istraćuivanja - npr. ortografski, distribucijski, fonološki, ili neki drugi jer jedinstvena, sveobuhvatna, a precizna definicija same riječi ne postoji. U izlaganju će se na konkretnim primjerima iz hrvatskoga jezika pokazati da se analiza rezultata jezičnih istraživanja može dovesti do sasvim različitih interpretacija ako se ne uzimaju u obzir različiti pristupi samom pojmu riječi.

recepcija; produkcija; riječ; prepoznavanje riječi

nije evidentirano

engleski

N/a

nije evidentirano

N/a

nije evidentirano

Podaci o prilogu

42-43.

1992.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Remedial approaches: recent studies

Podaci o skupu

Istraživanja na području defektologije

predavanje

01.10.1992-03.10.1992

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija