Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 409425

Usamljenost u ranoj adolescenciji: spolne i dobne razlike te povezanost sa socijalnim odnosima


Medved, Ankica
Usamljenost u ranoj adolescenciji: spolne i dobne razlike te povezanost sa socijalnim odnosima 2009., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Usamljenost u ranoj adolescenciji: spolne i dobne razlike te povezanost sa socijalnim odnosima
(Loneliness in early adolescence: gender and age differences and connection with social relations)

Autori
Medved, Ankica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
31.03.

Godina
2009

Stranica
32

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
Usamljenost; sociometrijski status; prisnost u prijateljstvu; socijalna podrška; adolescenti
(Loneliness; sociometric status; friendship intimacy; social support; adolescents)

Sažetak
Rad se bavi spolnim i dobnim razlikama u osjećaju usamljenosti kod osnovnoškolaca te odnosom između usamljenosti i položaja u vršnjačkoj skupini (sociometrijskog statusa), prisnosti u istospolnom prijateljstvu i percipiranom socijalnom podrškom. U istraživanju je sudjelovalo 188 učenika (105 djevojčica, 83 dječaka) od petog do osmog razreda dviju osnovnih škola s područja Karlovačke županije. Primijenjene su sljedeće skale: Kratka verzija UCLA skale usamljenosti, Skala prisnosti u prijateljstvu, Multidimenzionalna skala percipirane socijalne podrške i Sociometrijski upitnik. Dobiveni rezultati ukazuju na nisku razinu usamljenosti. Dobne razlike u usamljenosti se nisu pokazale značajnima, dok spolne jesu. Dječaci su izražavali veću razinu usamljenosti. Dobivena je i značajna interakcija dobi i spola, koja pokazuje kako je razlika u usamljenosti između dječaka i djevojčica najveća u 5. razredu, potom u 7. i 8., dok je u 6. razredu nema. Regresijske analize su pokazale da sociometrijski status, prisnost u prijateljstvu i socijalna podrška objašnjavaju 11.1% varijance usamljenosti djevojčica i 11.7% varijance usamljenosti dječaka. U uzorku djevojčica značajni prediktori usamljenosti bili su indeks socijalnog statusa i percipirana socijalna podrška. O većoj usamljenosti izvijestile su djevojčice koje su percipiranu socijalnu podršku procijenile nižom i koje imaju bolji status u razredu. U uzorku dječaka značajnim prediktorom usamljenosti pokazao se indeks socijalnog statusa. O većoj usamljenosti izvijestili su dječaci koji imaju lošiji sociometrijski položaj u razredu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Gordana Keresteš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb